۰

خشم فابیوس از سفر هیئت پارلمانی فرانسه به دمشق

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۶
خشم فابیوس از سفر هیئت پارلمانی فرانسه به دمشق
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه طی سخنانی سازمان تروریستی داعش و نظام سوریه را دو روی یک سکه دانست و در این باره گفت: من معتقدم سازمان تروریستی داعش و شخص بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هر دو به عنوان دو روی یک سکه هستند.

وی همچنین گفت: من با سفر هیئت پارلمانی فرانسه به دمشق و دیدارشان با بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) مخالف هستم.

لوران فابیوس در سخنانی مطبوعاتی افزود: نمایندگان پارلمان فرانسه از طریق مشاورشان به وی در خصوص این سفر پیش از آغاز سفر اطلاع داده‌اند، از این رو وی در این باره گفت: به من در خصوص وجود این طرح برای سفر به سوریه خبر دادند، ولی از جزئیات این سفرشان اطلاعی نداشتم، ولی به آنها اعلام کردم من این سفر را به هر دلیل مناسب نمی‌بینم.

فرانسو اولاند رئیس جمهوری فرانسه هم به نوبه خود از سفر هیئت پارلمانی فرانسه که در هفته گذشته به سوریه صورت گرفته بود، اظهار ناخرسندی کرد، و در کنفرانسی خبری در جریان سفرش به فیلیپین گفته بود: من این سفر را محکوم می کنم چرا که نمایندگان پارلمان با شخص رئیس دولت ( رئیس جمهور سوریه ) دیدار کردند وی همان کسی است که از نظر من عامل آغاز جنگ داخلی خونین سال های اخیر در سوریه و عامل قتل نزدیک به ۲۲۰ هزار نفر است.

وی ضمن محکوم کردن این سفر هیئت پارلمانی به سوریه به این دلیل که بنا به وصف خودش گفته آنها با دیکتاتوری که ملتش را قتل عام کرده دیدار کردند این اقدام را ناگوار خواند.

وی مدعی شد: این شخص در استفاده از سلاح شیمیایی و به قتل رساندن زنان و کودکان بی گناه تردیدی به خود را ه نداد، از این رو برای کمک به سوریه می توان بدون نیاز به دیدار با این دیکتاتورهم می شود نقشی ایفا کرد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۰۱۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.