۰

قطع یارانه خانواده‌های پردرآمد تصویب شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۷
قطع یارانه خانواده‌های پردرآمد تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس بند "ز" تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور را تصویب کردند.

براساس بند "ز" تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور دولت موظف است یارانه خانواده‌های پردرآمد را قطع کند.

همچنین نمایندگان مجلس بند ج تبصره ۲۱ این لایحه را نیز تصویب کردند که براساس آن مقرر شد جابه‌جایی تا ۱۰ درصد در موارد فوق مجاز باشد.

همچنین در بند "د" این تبصره آمده است صددرصد منابع حاصل از افزایش قیمت برق و آب در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و براساس مفاد ماده ۸ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به صنعت آب و برق اختصاص می‌یابد.

بهارستان‌نشینان در این جلسه بند ه تبصره ۲۱ بودجه ۹۴ را تصویب کردند که براساس آن دولت مکلف است از فرودین سال ۹۴ طبق ماده ۵ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اقدام کند.

همچنین براساس بند و به تصویب نمایندگان رسید دولت مکلف است نسبت به برقراری و پرداخت مستمری را رزمندگان معسر دارای حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه به طریقی اقدام نماید که مستمری ماهیانه آنها کمتر از ۷۵ درصد حداقل دستمزد سال ۱۳۹۴ نباشد.

منابع مورد نیاز از محل جزء ۳ بند "ب" این تبصره تامین می‌شود.

نحوه اجرای این بند توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزار ت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و در آئین‌نامه اجرایی این تبصره درج می‌شود.

همچنین نمایندگان مجلس بند "ح" این تبصره را تصویب کردند که در آن آمده است: آئین‌نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو، صنعت معدن و تجارت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۰۲۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.