۰

اظهارات دیپلمات آزاد شده در خاک وطن

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
نوراحمد نیکبخت دیپلمات آزاده شده کشورمان در یمن گفت: آزادی و خاک وطن قابل خرید و فروش نیست.

نیکبخت که دقایقی پیش وارد خاک وطن شد ، در گفت و گویی اظهارداشت : آزادی و خاک وطن را نمی توان با مادیات قابل قیاس دانست.

این دیپلمات آزاد شده ایرانی در یمن در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد احساس خود پس از آزادی گفت: حس من غیر قابل توصیف است و آن را نمی توانم وصف کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد نحوه دستگیری اش در یمن اظهار داشت: من در ساعت ۹:۲۰ دقیقه یکی از روزهای ماه مبارک رمضان از خانه عازم سفارت شدم، که در یکی از خیابان ها آنان به سمت خودروی من پیچیدند و مرا ربودند.

وی ادامه داد: من هیچ کس را ندیدم، هیچ شناختی نداشتم و نمی دانستم که این افراد مسلح چه کسانی هستند.

نوراحمد نیکبخت اضافه کرد: من در مدت ۲۰ ماه و دو روز از خانواده و دنیا بی خبر بودم، صحبت کردن در این راستا بسیار سخت است، من از اقوام و دوستان هیچ خبری نداشتم، شرایط سختی بود و من از دنیا بی خبر بودم.

وی در پایان از تلاش های سربازان گمنام امام زمان و کلیه افرادی که در آزادی وی نقش داشتند تقدیر و تشکر کرد.

نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی در تیر ماه ۹۲ توسط گروه های ترویستی در مسیر منزل به سفارت ایران ربوده شد و پس از رهگیری های اطلاعاتی، محل اختفای وی شناسایی و اقدامات خاص عملیاتی در یمن آزاد شد.

وزارت اطلاعات، این موفقیت را به محضر امام زمان (عج) و نایب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران و خانواده آقای نیکبخت تبریک گفت.

دیپلمات ایرانی آزاد شده در بدو ورود به کشور مورد استقبال حسین امیر عبدالهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده خود قرار گرفت.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۰۴۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.