۰

ایران مینیاتوری می شود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
تور گردشگری و بازدید از بناهای تاریخی ورامین روز سیزدهم اسفند ماه برگزار شد. در این تور گردشگری مهدی کچویی شهردار جوادآباد از اجرای طرح ایران مینیاتوری خبر داد و گفت: جوادآباد دروازه ورود به کویر است و روی مباحث گردشگری آن برنامه ریزی شده است. یکی از این طرح ها اختصاص زمینی چند هکتاری برای اجرای طرح ایران مینیاتوری است که به نظر می رسد بعد از تعطیلات عید کلنگ آن زده شود.

وی افزود: این یک پروژه ملی است که به دلیل فضای زیاد آن باید به صورت فازبندی به مرحله اجرایی برسد. در این طرح قرار است تورهای شترسواری، رصد ستارگان، اقامتگاه شبانه، سافاری و کویرنوردی نیز برگزار شود.

کچویی ادامه داد: نقشه این طرح همانند نقشه ایران است و برای هر استان حدود ۵ هکتار زمین در نظر گرفته شده است. برخی از بناهای تاریخی شاخص در استان های کشور نیز در اندازه واقعی ساخته خواهد شد مانند میدان نقش جهان که به صورت یک بازار سنتی ساخته می شود؛ حتی بخش خصوصی که سرمایه گذار اجرای این طرح است می خواهد تا بنای تخت جمشید را در اندازه واقعی بسازد و به مردم بگوید که تخت جمشید تا قبل از خراب شدن به چه شکلی بوده است. برخی از بناهای دیگر نیز به صورت ماکت و در اندازه کوچک تر ساخته خواهند شد.

شهردار جوادآباد ورامین اجرای این طرح توسط بخش خصوصی را نیازمند بودجه ای بیش از هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان مبلغ برآورد هزینه های انجام شده در این طرح است. بخش خصوصی قرار است که این طرح را در قالب ۸ تا ۱۰ سال در زمینی ۱۴۰ هکتاری نزدیک به اتوبان قم- گرمسار در شهر جوادآباد ورامین اجرایی کند. با اجرای این طرح بیش از دو هزار نیرو تنها در بخش ساخت و ساز آن مشغول به کار خواهند شد و جوادآباد را به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل خواهد کرد منتها بهره برداری اجرای این طرح به زمان زیادی احتیاج دارد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۰۵۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.