۰

74 درصد از مشاغل کشور یدی است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
"مصطفی آذرکیش" در اختتامیه نهمین المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی فرش دستباف ایران در کرمان اظهار کرد: در این المپیاد شاهد خلق زیبایی‌ها و آثار بسیار خوب و قوی از سوی دانشجویان و دانش‌آموزان بودیم و همواره باید مطابق فرمایش مقام معظم رهبری عمل کنیم که «در کشور علاوه بر نیاز به علم به پنجه‌های کارآمد هم احتیاج داریم».

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به توسعه منابع انسانی شده است چراکه با توسعه سرمایه انسانی، آنچه که مورد نیاز کشور است در اقتصاد مقاومتی و توجه به فرش اعمال خواهد شد.

آذرکیش بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ نفر هنرجوی کاردانش در ۱۶ استان کشور در زمینه طراحی و نقاشی و هنر فرش در حال آموزش هستند که امروز ۶۴ نفر از این هنرجویان در المپیاد حضور دارند.

وی گفت: آموزش‌های مهارتی و توسعه آن در کاهش فقر و ایجاد اشتغال و همبستگی اجتماعی موثر خواهند بود و به علاوه در افزایش بهره‌وری نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در کشور ما نیز آنچه بسیار اهمیت دارد، متناسب‌سازی آموزش و مهارت با نیاز بازار کار است.

آذرکیش با اشاره به توسعه مشارکت‌ها به ویژه همه دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: همه دستگاه‌ها در کنار آموزش و پرورش بایستی در فرآیند تعلیم و تربیت نقش اصلی را ایفا کنند. در همین رابطه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای به ویژه مرکز ملی فرش ایران منعقد شده است تا از ظرفیت‌های مشترک همه دستگاه‌ها استفاده شود.

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و محورهای آن در دنیا دارای چهار اصل است که عبارتند از؛ آموزش برای دانستن، به کار بستن، زیستن و آموزش برای با دیگران ریستن.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۰۵۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.