۰

مسکو و تهران سوخت هسته اي توليد ميکنند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۵
مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد ایران و روسیه قراردادی در خصوص تولید مشترک سوخت هسته ای امضاء کردند.

سنایی گفت:«ما تصمیم گرفتیم که روسیه دو رئاکتور دیگر در نیروگاه هسته ای بوشهر بسازد و با ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم و تولید سوخت هسته ای همکاری کند.»

این قرارداد در چارچوب تفاهم نامه روسیه و ایران و همکاری در زمینه انرژی هسته ای غیر نظامی امضا شد.

به عقیده عماد آبشناس تحلیل گر مسائل سیاسی و اقتصادی ، در پی اتهامات غربی ها در این زمینه که ایران ممکن است از اورانیوم غنی شده برای اهداف نظامی استفاده کند، ایران سال ها پیش از قصد خود برای همکاری در زمینه تولید سوخت هسته ای خبرداده است.

بر اساس توافق انجام شده، تحقق مرحله اول از طرح مشترک ، نیازهای ایران را در زمینه سوخت هسته ای رفع خواهد کرد. روسیه می تواند سوخت مازاد را صادر کند.

آبشناس افزود:«طرح غنی سازی اورانیوم و تولید سوخت هسته ای برای رفع نیاز های ایران است ، اما ایران می تواند به صادرات سوخت مازاد نیز چراغ سبز نشان دهد. در نتیجه روسیه تضمینی برای ماهیت صلح آمیز برنامه غنی سازی اورانیوم ایران خواهد شد.»
مرجع : واحدمرکزی خبر
کد مطلب : ۳۰۵۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.