۰

مسئولان زیست‌محیطی با رهبری دیدار می‌کنند

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۶
احمدرضا لاهیجان‌زاده با اعلام این خبر افزود: از آنجا که در ماه‌های گذشته استان خوزستان دچار مشکلات عدیده‌ای در خصوص آلودگی هوا با ذرات گرد و غبار شده بود، با هماهنگی‌های به عمل آمده هفته آینده جمعی از مدیران محیط زیست به همراه منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های تاثیرگذار در این زمینه با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت.

وی افزود: ۱۰ روزی از سالم شدن هوای خوزستان می‌گذرد و مردم اکنون در حال آماده شدن برای سالی نو و پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند. با این وجود باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد تا دیگر به شرایط گذشته باز نگردیم و با گرد و غبار شدید مواجه نشویم.

کاهش ۴۶ درصدی میانگین بارش در خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان علت ایجاد گرد و غبار شدید در این استان را قبل از هرچیز خشکسالی شدید و کم سابقه دانست و گفت: زمستان امسال استان خوزستان به طور میانگین ۴۶ درصد کاهش بارندگی داشت و این در حالی است که در شهرهای جنوبی استان که خاستگاه گرد و غبار هستند تا ۶۸ درصد بارندگی کاهش یافت.

لاهیجان‌زاده گفت: این کاهش بارش در جنوب استان باعث شد تا اراضی که کشت دیم می‌کردند کم کم به بیابان و منبعی برای گرد و غبار تبدیل شوند.

وی یادآور شد: بارش در ۱۰ روز اخیر باعث شد ریزگردهای خوزستان تا حدی کاهش یابد و تاثیر زیادی در تثبیت منابع گرد و غبار داخلی داشت، اما درباره منابع خارجی هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است.
مرجع : آنا
کد مطلب : ۳۰۶۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.