۰

سیاست جدید داعش در عراق

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
با انجام موفقیت آمیز عملیات آزادسازی تکریت از گروه داعش که از شهرهای کلیدی و استراتژیک برای فعالیت های داعش در عراق به شمار می رود و عقب نشینی روز به روز این گروه در برابر نیروهای ارتش ملی عراق و یگان های نظامی داوطلب مردمی عراقی، این گروه تروریستی دست به اجرای سیاست زمین سوخته در این منطقه زده است.

در حالی که داعش مجبور شده است تا چاه ها و مخازن عظمی نفتی موجود در منطقه «الزور» تکزیت را ترک کند، پیش از اقدام به عقب نشینی از این منطقه، با هدف جلوگیری و ایجاد مانع در پیشروی های نیروهای ملی عراق، دست به آتش زدن چاه های نفت در این منطقه زده است. بر اساس گزارش های موجود این گروه تروریستی پیش از ترک این منطقه مخزنی نفتی با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه نفت را به آتش کشیده است.

عملیات آزادسازی استان «صلاح‌الدین» که با رمز «لبیک یا رسو‌ل‌الله» و با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس، نیروهای داوطلب مردمی و افراد مسلح عشائر از ۴ روز پیش با دستور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق آغاز شد، امروز برای پنجمین روز ادامه یافت.

با پیشروی ارتش و نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) عناصر داعش در تکریت فریاد کمک‌خواهی بلند کرده‌اند. یکی از عناصر تکفیری داعش در بیانیه‌ای با نوشتن عبارت «اغیثونا یا مسلمین» (ای مسلمانان به فریادمان برسید) به شکست این گروه تکفیری تروریستی در شهر تکریت در استان صلاح الدین اعتراف کرده است.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات سامرا نیز اعلام کرد که مرحله نخست این عملیات با موفقیت اجرا شده است.
مرجع : ابنا
کد مطلب : ۳۰۷۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.