۰

بانک ها چقدر از سپرده های مردم را وام دادند؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
بانک ها چقدر از سپرده های مردم را وام دادند؟
آخرین آمارها از مانده تسهیلات و سپرده‌های بانکی نشان می‌دهد که تا پایان آبانماه امسال مانده سپرده‌های بانکی به ۷۶۳ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که با توجه به الزام بانکها به قرار دادن سپرده نزد بانک مرکزی، از حدود ۷۶۳ هزار میلیارد تومان حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان در قالب سپرده‌های قانونی کسر شده است.

بنابراین، از ۶۷۸ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان مانده سپرده‌های بانک‌ها و موسسه اعتباری توسعه حدود ۶۴۰ هزار و ۱۳۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نزدیک به ۹۴ درصد آن را تشکیل می‌دهد.

اما به روال گذشته، بیشترین سپرده‌گذاری و تسهیلات پرداختی مربوط به استان تهران است به گونه‌ای که مانده سپرده ثبت شده در این استان حدود ۴۶۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و مانده تسهیلات پرداختی به حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می ‌رسد که سهم عمده ای از مجموع را به خود اختصاص داده است.

مانده تسهیلات بانکی درحالی از ۶۴۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد که برای سال جاری بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۱۰ ماهه امسال پرداخت شده است. این درحالی است که پیش بینی پرداخت تسهیلات حدود ۲۸۵ هزار میلیارد تومان بوده که با روند طی شده اخیر بانک مرکزی تخمین زده تا پایان سال تسهیلات پرداختی بانک‌ها از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر رود.
مرجع : خبر آنلاین
کد مطلب : ۳۰۷۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.