۰

وجود مار آدمخور در دنا شایعه بود!

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۲
وجود مار آدمخور در دنا شایعه بود!
جمشید عبدی پور با اشاره به انتشار خبری مبنی بر پیدا شدن یک مار بزرگ در منطقه دنا و ایجاد رعب و وحشت بین ساکنین این منطقه در برخی رسانه های محلی و فضای مجازی افزود: این خبر کذب محض است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دنا ارسال خبرهای بی اساس و خلاف واقع را وهن کار رسانه ها خواند و افزود: مردم از رسانه ها انتظار تولید اخباری را دارند که به نوعی به اطلاعات آنها کمک و در عین حال از بروز هرگونه ابهام آفرینی جلوگیری کنند.

علی افشار افزود: در شهرستان دنا گونه های نادر حیات وحش ازجمله مارهای بزرگ وجود دارد، اما خبر پیدا شدن مار بزرگی که انسان خورده باشد، کاملا کذب و خلاف واقع است.

وی افزود: در خبر انتشار یافته در فضای مجازی ادعا شده که در شکم این مار۲۲متری بقایای سه انسان پیدا شده که درج چنین خبری با این وضعیت خلاف واقع از سوی یک رسانه تعجب برانگیز است.

شهرستان دنا در ۳۵کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است و به لحاظ وجود پارک ملی دنا جزو مهمترین زیستگاههای حیات وحش جنوب کشور است.

انتشار خبر مار آدم خوار در دنا درحالی است که چندی پیش خبری مبنی بر فروش گوشت گونه های کل و بز دنا از سوی برخی شکارچیان غیرمجاز در برخی رسانه ها انتشار یافت که با واکنش مسوولان محیط زیست این استان مواجه شد.

براساس گزارش محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ۹ پاسگاه محیط بانی بر پارک ملی دنا شبانه روزی حفاظت می کند.

کوه دنا با ۹۳ هزار هکتار وسعت حایل استانهای کهگیلویه وبویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و فارس واقع شده و وجود جمعیت پرشمار کل وبز ،بیش از ۱۶۵گونه جانوری، دوهزار گونه گیاهی، پرندگان نادر و جنگل انبوه با گونه غالب بلوط، شرایط ویژه ای به این پارک داده است.

نتایج اولیه آخرین سرشماری وحوش این زیستگاه که هفته جاری اجرا شد، از وضعیت مطلوب جمعیت گونه های پرتعداد کل و بز ایبن پارک ملی حکایت دارد.

کوه دنا در سال ۱۳۶۹ از سوی شورای عالی محیط به عنوان منظقه حفاظت شده و در سال ۱۳۹۰به عنوان پارک ملی ثبت شد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۳۰۷۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.