۰

اتحادیه اروپا به دنبال رویارویی با روسیه نیست

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۷
اتحادیه اروپا به دنبال رویارویی با روسیه نیست
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: اتحادیه اروپا امروز به شدت نسبت به تحولات روسیه، واقع بین است ولی هرگز به دنبال اتخاذ رویکرد تقابل و رویارویی با روسیه نخواهد بود.

وی که پس از نشست وزرای خارجه اروپا در شهر ریگا پایتخت لتونی سخن می گفت، در ادامه افزود: ما هنوز بر این باوریم که نه تنها در قاره ما بلکه در سراسر قاره ها، همکاری بهتر از تقابل است.

خبرگزاری رویترز نیز ضمن اشاره به برگزاری نشست وزرای خارجه اروپا نوشت: وزرای خارجه اروپایی در نشست امروز شنبه خود تمایل کمی را برای اعمال فشار بیشتر بر روسیه نشان داده‌اند و ترجیح دادند تا به آتش بس شکننده و بی ثبات در شرق اوکراین یک شانس دیگر بدهند، پیش از آنکه تصمیمی برای تشدید تحریم ها یا تمدید تحریم های موجود بگیرند.

اکثر وزرای خارجه اروپایی در نشست ریگا امیدواری خود را نسبت به توافقنامه اخیر مینسک اعلام کرده اند و بر این مساله تاکید داشتند که اروپا تنها باید زمانی تشدید تحریم ها را در نظر بگیرد که آتش بس شرق اوکراین به طور جدی، نقض شود.

نیروهای دولتی اوکراین و استقلال طلبان شرق این کشور هر یک دیگری را به نقض مفاد آتش بس متهم کرده اند. پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد که نشانه های امیدوار کننده ای از وضعیت شرق اوکراین مشاهده می شود. در شرایط کنونی نیازی نمی بینیم که تحریم های جدیدی اعمال شود یا تحریم های کنونی به طور خودکار تمدید شود.

سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش نیز با این نظر موافق است. وی تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که با اجرای توافقنامه مینسک، اوضاع بهبود یابد و سپس تصمیم بگیریم که آیا بهبود اوضاع واقعا اتفاق افتاده و سپس می توانیم در خصوص کاهش تحریم ها یا گسترش آن، تصمیم گیری کنیم.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۰۸۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.