مصر عضو اخوان را اعدام کرد

ایرنا , 16 اسفند 1393 ساعت 20:47

مصر روز شنبه برای نخستین بار یک عضو جنبش اخوان المسلمین را به اتهام قتل در جریان اعتراض های میانه سال ۲۰۱۳ به برکناری محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده این کشور منجر شد، اعدام کرد.


محمود حسن رمضان به اتهام پرتاب کودکان از بالای ساختمانی در جریان تظاهرات ۲۰۱۳ در اعتراض به برکناری مرسی در کودتای ارتش، به دار آویخته شده است.

به گفته منابع امنیتی مصر، رمضان یک فرد تندرو بود، اما به طور رسمی عضو جنبش ممنوع اعلام شده اخوان المسلمین نبوده است.

نیروهای امنیتی مصر از هنگام برکناری مرسی در کودتای ژوییه ۲۰۱۳ارتش به فرماندهی عبدالفتاح السیسی، اقدام به سرکوب شدید هواداران وی و اعضا جنبش اخوان السلمین و همچنین مخالفان سیاسی دولت کرده اند. دولت های خارجی و گروه های حقوق بشری با انتقاد شدید اقدام دستگاه قضایی مصر در محکوم به اعدام کردن صدها تن در ماه های اخیر در محاکمه های گروهی به اتهام حمایت از اخوان المسلمین، آن را به نقض قوانین بین المللی دانسته اند.

اجرای حکم اعدام رمضان در روز شنبه یک ماه پس از تایید حکم صادره علیه وی در دیوان عالی این کشور صورت گرفت. در این پرونده ۵۷ تن دیگر به تحمل زندان به مدت های ۱۵ تا ۲۵ سال محکوم شده اند. اخوان المسلمین ارتش را به کودتا و جلوگیری از آزادی ها پس از سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور این کشور در قیام ۲۰۱۱ متهم می کند.


کد مطلب: 30828

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/30828/مصر-عضو-اخوان-اعدام

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir