۰

خشم چین از موافقت کنگره آمریکا با فروش کشتی جنگی به تایوان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۶

وزارت امور خارجه چین از کنگره آمریکا به دلیل تصویب قانونی برای مجاز دانستن فروش ناوهای جنگی دسته دوم به تایوان شدیدا انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند روز پیش سنای آمریکا به اتفاق آرا با تصویب لایحه‌ای فروش 4 ناوچه کلاس "پری" که مجهز به موشک هدایت شونده هستند را به تایوان مجاز دانست. در ماه آوریل نیز هنگامی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مشابهی را تصویب کرد چین این اقدام را محکوم کرد.

 

هونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره اظهار داشت: تصویب این لایحه به مثابه مداخله در امور داخلی چین است.

 

وی در کنفرانسی خبری در پکن به خبرنگاران گفت: چین قاطعانه با چنین اقدامی مخالف است و قبلا نیز اظهارات جدی خود را به طرف آمریکایی ابلاغ کرده است. ما امیدواریم کنگره آمریکا روند تصویب و اجرای این قانون را متوقف کند.

 

هونگ لی اضافه کرد:‌ ما همچنین امیدواریم مقامات جدید کنگره نیز جلوی اجرای این قانون را بگیرند تا آسیبی به توسعه روابط چین با آمریکا وارد نشود. این لایحه که در عین حال شامل بندهایی در زمینه فروش کشتی‌های جنگی به مکزیک، تایلند و پاکستان است باید توسط باراک اوباما رییس جمهور آمریکا امضا شود تا به صورت قانون درآید.

مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۰۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.