۱

چگونه یک نفر در ۴ دولت مختلف نفوذ دارد؟!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۹
 ح.الف که نام وی در پرونده های مفاسد اقتصادی سال ۷۶ نیز به چشم می خورد ،پشت پرده ۳ شرکت وارد کننده به نام های رویان اکسین،افرا مجد آسیا و پترو افرا خلیج فارس می باشد . این ۳ شرکت همگی در حوزه واردات بویژه واردات شکر فعال هستند.

نامبرده به صورت انحصاری و مافیایی از وارد کنندگان شکر خام به کشور بوده است.این انحصار تا جایی بود که نادر قاضی پور نماینده مجلس در این زمینه می گوید : آقای نعمت‌زاده اعلام کرده ‌که شکر وارد کشور نشده، در حالی ‌که مجلس از گمرک کشور استعلام کرده و مشخص شده ‌۲۳ کشتی شکر وارد کشور شده است!وی افزود: از شکر‌های وارد شده به کشور، ۹ کشتی از برزیل و ۱۴ کشتی دیگر نیز از هند وارد شده است، حال آنکه شکر در کارخانجات ‌کشور مانده ‌و کسی نیست آنها ‌را خریداری کند.

نقوی حسینی نماینده مردم ورامین پس از تعطیلی کارخانه قند ورامین که از اموال ح.الف است می گوید: میزان مصرف ماهیانه تصفیه خانه قند ورامین ۱۵ هزار تن است که صاحبان این کارخانه حدود ۴۰۰ هزار تن شکر خام وارد کرده اند و مازاد آن را در بازار آزاد فروخته و در شش ماهه دوم با کمبود ماده اولیه روبرو شدند.وی تصریح کرد: وقتی از آنان سوال می شود که چرا این کار را کرده اید اظهار می دارند که نباید پولمان بخوابد و یا پول انبار نداریم و با این استدلال ماده اولیه مورد نیاز خود را در بازار آزاد می فروشند و در نیمه دوم سال با مشکل روبرو می شوند و آن وقت خود را پشت سر کارگران و مسوولین پنهان می کنند که اگر به ما کمک نکنید و مجوز واردات ندهید کارگران بی کار می شوند.

حال اولین سوال اینجا از وزارت صنعت معدن و تجارت می باشد که چگونه است فردی اینچنین انحصار واردات شکر را در دست دارد؟ رابط این مفسد اقتصاید در این وزارتخانه بزرگ کیست؟ ح.الف با رانت چه کسی و یا چه کسانی بعنوان یگانه وارد کننده شکر فعالیت می کند؟ نقش آقای(ق) در این رانت بزرگ اقتصادی چیست؟

یکی دیگر از موارد دیگر که باید بررسی شود ارزهایی است که وی به قیمت مبادله ای از بانک مرکزی جهت واردات کالا دریافت کرده ولیکن نه تنها کالایی وارد کشور نشده بلکه طبق شنیده ها در بانک مرکزی سند سازی کرده و ارزهای مورد نظر را هرگز برنگردانده است!

حال سوال دیگری که اینجا مطرح می شود این است که ح.الف در بانک مرکزی طی این سال ها با چه کسی یا چه کسانی ارتباط داشته است که توانسته با فراغ بال در سالیان گذشته اینچنین به فعالیت بپردازد؟نقش افرادی که سال های گذشته در بانک مرکزی دولت های گذشته اتهاماتی به آنها وارد بود و امروز نیز در حاشیه این دولت فعال هستند چیست؟

به هر حال پرونده ح.الف پرونده ایست که در آن پای بسیاری از رانت خواران دولت های ششم به بعد در آن گیر است! و شاید ورود مقتدارانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (که البته طبق وظایف خود وارد این موضوع شده است)زمینه ای را ایجاد کند که این بار ریشه دزدان بیت المال و رانت خواران دولتی یک بار برای همیشه زده شود!

شاید به همین دلیل هم باشد که ضدانقلاب و برخی اصلاح طلبان با وحشت و ترس از ورود سپاه پاسداران به این قضیه می نگرند و به دروغ آن را زمینه سازی برای برخورد با برخی دولتی ها می دانند.
مرجع : تهران پرس
کد مطلب : ۳۰۹۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.