۰

واکنش رژیم صهیونیستی به انقلاب یمن

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۳
واکنش رژیم صهیونیستی به انقلاب یمن
 موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی به همه شرکت های کشتیرانی این رژیم اعلام کرده اند که با یمن به عنوان یک کشور متخاصم تعامل کنند و در نتیجه اتخاذ تدابیر شدید را در زمینه حمایت و آماده شده هنگام عبور از تنگه باب المندب الزامی دانسته اند.

روزنامه صهیونیستی " یدیعوت احرونوت " در گزارشی با اشاره به نفوذ گسترده جمهوری اسلامی ایران در یمن ادعا کرد، موسسات و محافل امنیتی صهیونیستی بیم آن دارند که ایرانی ها تنگه باب المندب را ببندند و یا با موشک هایی که ازساحل شلیک می شود، کشتی های این رژیم را هدف قرار دهند.

تنگه "باب المندب" مسیر دریایی اصلی ناوگان تجاری رژیم صهیونیستی به شمار می رود زیرا این تنگه، دروازه ورود به دریای سرخ به شمار می رود و دریای سرخ گذرگاهی حیاتی برای کشتی ها در مسیر حرکت آنان از شرق دور به بندر "ایلات" یا کانال "سوئز" است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، هشدار موسسات امنیتی به شرکت های کشتیرانی این رژیم همچنین بدین معناست که این کشتی ها باید از مسیرهای دریایی با فاصله بیشتر از ساحل یمن استفاده کنند، و بدین ترتیب وضعیت این ساحل نیز برای اسرائیل مانند دیگر سواحل کشورهای متخاصم برای این رژیم مانند سواحل سودان و سومالی خواهد بود.

یدیعوت احارونوت همچنین نوشت که ساحل یمن این اشکال را دارد که آن را از دیگر سواحل متمایز می کند ، از این جهت که مسافت وسیعی در داخل دریای سرخ وجود دارد که سواحل سودان و سومالی را از عمق دریا جدا می کند و این امر به کشتی ها اجازه دور شدن از آن جا را می دهد ، این درحالیست که عرض تنگه باب المندب مقابل ساحل یمن در تنگ ترین نقطه ۲۵ کیلومتر است و این بدان معناست که امکان دور شدن از ساحل ، بسیار کم است.

به نوشته این روزنامه ، عربستان و مصر نگران سلطه ایران بر یمن هستند؛ و این مساله ، اسرائیل را بر آن داشته است که در خرید کشتی های جنگی پیشرفته از فرانسه برای مقابله با این احتمال که ایران مسیر کشتیرانی منتهی به کانال سوئز را ببندد ، تعجیل کند.

به نوشته یدیعوت، درمقابل آمریکایی ها و اروپایی ها به این تهدید بی توجه هستند و همچنان همه توجه خود را صرف مبارزه با دزدان دریایی سومالی در منطقه خلیج عدن می کنند.
مرجع : العالم
کد مطلب : ۳۰۹۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.