۱
هاشمی شاهرودی:

پررنگ کردن حواشی و دامن زدن به اختلافات ناسپاسی به مردم است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
پررنگ کردن حواشی و دامن زدن به اختلافات ناسپاسی به مردم است
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: عقلانیت و واقع گرایی اقتضا می کند که بدانیم هرگونه حل مسایل وابسته به هر توافق با طرف مقابل نیست.

وی ادامه داد: همچنین ما طرفدار گفت و گو و رسیدن به توافق خوب هستیم، توافقی که منافع ما تامین شود و ما به التفاوت برای ما موضوعیت ندارد.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تجربه 36 ساله انقلاب و تجربه مذاکرات دولت های قبلی نشان داده دولت آمریکا بد عهد و غیرقابل اعتماد است و بنابراین نباید شرایط دو مرحله ای کردن توافق (توافق برکلیات و سپس جزییات) را پذیرفت) تا زمینه برای عهدشکنی طرف مقابل فراهم شود.



** اقدامی جز خدمت بی منت و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات مردم ناسپاسی است


آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب گفت: در برابر این ملت اقدامی جز خدمت بی منت، کار مضاعف و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات آنان ناسپاسی است.

وی ادامه داد: همچنین برجسته و پررنگ کردن حواشی و دامن زدن به اختلافات ناسپاسی به مردم است.

وی با بیان این که این اجلاس نخستین اجلاس پس از رحلت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی است، خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی فردی عالم و انقلابی بود که هر کجا انقلاب به او نیاز داشت در صحنه حاضر شد و جان، مال و آبروی خود را در راه انقلاب اسلامی هزینه کرد.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری همچنین اظهارداشت: آن مرحوم نه هزینه ای به انقلاب اسلامی تحمیل کرد و نه انقلاب اسلامی را برای خود هزینه کرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب، آیت الله مهدوی کنی را عالم و سیاستمداری صادق نام نهادند، یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت.



** 22 بهمن همایش اقتدار ملی بود


وی در ادامه سخنان خود همچنین ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری افزود: مردم ایران در روز 22 بهمن پس از 36 سال از عمر انقلاب اسلامی در سراسر کشور در بیش از یک هزار شهر و 5 هزار روستا حضور حماسی داشتند.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم در شهرهای سردسیر به رغم سردی هوا و در شهرهای استان خوزستان نیز به رغم وجود ریزگردها در راهپیمایی روز 22 بهمن پرشور حضور یافتند و خیابان ها مملو از حضور آنان بود و هر پیام و سخنی در توصیف و تشکر از این مردم کم است.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان این که باید به داشتن چنین مردمی به درگاه خداوند شکرگزار بود، گفت: راهپیمایی 22 بهمن برای دشمنان ما در حکم آزمایشگاهی است که منتظرند تاثیر تبلیغاتی و سیاسی خود را علیه ملت ایران سنجیده و اندازه گیری کنند.

وی ادامه داد: 36 سال است که دشمنان منتظرند کاهش حضور مردم در راهپیمایی ها را ببینند اما مردم ما هر سال پرشورتر در این راهپیمایی ملی حضور پیدا می کنند.

وی اظهارداشت: امسال نیز به لطف الهی ملت ایران یک صدا و یکپارچه اراده خود را در دفاع از استقلال، آزادی، پیشرفت و عدالت به نمایش گذاشت.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این حضور مردم یک پیام روشن به دولت های زیاده خواه داشت که ابراز تنفر شدید خود را از آمریکا اعلام کردند و این واکنش ملت ما و هر ملتی است که از تحقیر متنفر است.

آیت الله هاشمی شاهرودی یادآور شد: ملت ما در 22 بهمن امسال با حضور و حماسه آفرینی خود نشان داد که نه تنها دستش بسته نیست بلکه آمریکا در برابر ملت ما هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی ادامه داد: عظمت ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن مسوولیت همه به خصوص مسوولان کشور و خواص و نخبگان فکری و سیاسی را سنگین تر کرده است.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری، روز 22 بهمن را همایش اقتدار ملی توصیف کرد و گفت: این روز برای ما مسوولان و مردم درس های زیادی را در پی داشت.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان این که در طی 36 سال پیروزی شکوهمند در جمهوری اسلامی ایران هیچ مساله ای بدون توجه به مردم حل نشده است، گفت: هر جایی که با راهبرد مردم بنیان پیش رفته ایم بر همه مسایل غلبه کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در طی این سال ها به الگویی رسیده که ناشی از اعتماد به مردم بوده است و پیروزی انقلاب بر طاغوت نتیجه مردمی کردن مبارزه توسط امام (ره) بوده است.

وی ادامه داد: دفاع جانانه در سال های دفاع مقدس و در عرصه دفاع و همچنین غلبه بر تمام چالش های سیاسی و امنیتی نتیجه مردمی کردن دفاع مقدس و مردمی کردن عرصه سیاسی بوده است.

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جمهوری اسلامی ایران طی این سال ها به پیشرفت های علمی بی شماری دست یافته است، اظهارداشت: پیشرفت های علمی محصول اعتماد به نفس و توجه به فضای عمومی و مردمی کردن آن بوده است.

آیت الله هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: پیشرفت های علمی نتیجه همان اعتماد به نفس، توجه به نهضت تولید علم و اهتمام به جنبش نرم افزاری بوده است.

هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور اعضا و به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

انتخاب هیات رییسه جدید مجلس خبرگان در دستور کار این اجلاس است.
مرجع : اعتدال
کد مطلب : ۳۱۲۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.