۰

کسی از تصادفات خودروهای تولید داخل سالم بیرون نمی‌آید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
کسی از تصادفات خودروهای تولید داخل سالم بیرون نمی‌آید
محمد حسین حمیدی در نشست خبری تشریح برنامه‌های امداد نجات نوروزی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در سال ۸۴ آمار کشته‌های تصادفات کشور در حدود ۲۸ هزار نفر رسیده بود. یعنی بیش از تعداد کشته‌های یک سال در جنگ تحملی؛ زیرا در گذشته شدت بالای تصادفات، ضعف در امدادرسانی و شرایط نامطلوب در مراکز درمانی وجود داشت.

وی افزود: خوشبختانه در یک دهه اخیر با اقدامات مناسبی که صورت پذیرفته است آمارها نشان می‌دهد در پایان سال ۹۳ کشته‌های تصادفات کشور کمتر از ۱۷ هزار نفر رسیده است که در این حوزه نقش هلال احمر بسیار برجسته بوده است که باید این همکاری‌ها تداوم پیدا کند.

حمیدی تصریح کرد: در سال ۹۳ شاهد کاهش یک هزار مرگ بر اثر تصادفات رانندگی بودیم و باید بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که دستور و تکلیف بر ما گذاشتند کاهش اقل تصادفات در دستور برنامه‌هایمان است.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه کاهش ۲۰ درصدی تلفات تصادفات را برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: در نوروز سال گذشته یکی از بیشترین علت حوادث واژگونی خودروها بود. بنابراین بستن کمربند ایمنی در صندلی عقب خودرو بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به برخی توصیه‌ها در زمینه رانندگی در ایام نوروز عنوان کرد: متاسفانه شرایط خودروهای تولید داخل نیز به صورتی است که در حوادث و تصادفات کسی از آن سالم بیرون نمی‌آید بنابراین واژگونی خودرو بسیار خطرناک است به طوریکه ۴۰ درصد تلفات نوروزی سال گذشته مربوط به واژگونی بود.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۱۲۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.