۰

حملات کوبنده ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۰
حملات کوبنده ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها
یگان هایی از نیروهای ارتش سوریه، حمله گروه های تروریستی تکفیری به یک مدرسه در منطقه قدیمی حلب را دفع کردند.

یک منبع نظامی سوری گفت نیروهای ارتش، تلاش تروریست ها برای نفوذ به مدرسه عبدالحمید الزهراوی واقع در شرق قلعه قدیمی حلب را خنثی کردند که طی آن شمار زیادی از تروریست های مهاجم کشته و زخمی و تجهیزات آن ها هم منهدم شد.

بر اساس این گزارش،‌بازارها و آثار باستانی منطقه قدیمی حلب که سال ۱۹۸۶ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت، بارها هدف حملات گروه های تروریستی تکفیری قرار گرفته است.

در هم کوبیده شدن مخفیگاه های تروریست ها در حومه درعا و قنیطره

نیروهای ارتش سوریه،‌مخفیگاه ها و مواضع تروریست ها را در حومه های درعا و قنیطره در چارچوب عملیات منحصر به فرد خود در مبارزه با تروریسم و قطع خطوط امدادرسانی گروه های تکفیری با رژیم اشغالگر اسرائیل،‌در هم کوبیدند.

یک منبع نظامی گفت در عملیات ویژه نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های گروه های تروریستی در شهرک طیسیا در نزدیکی مرزهای اردن شماری از اعضای این گروه ها کشته و زخمی شدند. تروریست ها با حمایت و هماهنگی اتاق عملیات امان که تحت نظارت سازمان های اطلاعاتی برخی رژیم های غربی و منطقه ای دشمن سوری ها از جمله رژیم اسرائیل قرار دارد، از این منطقه(طیسیا) به داخل سوریه نفوذ می کنند.

این منبع افزود یگان هایی از ارتش سوریه، مخفیگاه های تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های مرتبط با القاعده را در محور جدال الشیاح در منطقه اللجاه در هم کوبیدند که شمار زیادی از اعضای این گروه ها به هلاکت رسیدند.

این منبع همچنین از هلاکت شماری از تروریست ها در حملات متمرکز نیروهای ارتش به مخفیگاه های آن ها در منطقه دیرالسلط در غرب شهر الحراک در حومه شمالی درعا و انهدام تجهیزات جنگی و مهمات آن ها خبر داد.

روز گذشته نیز نیروهای ارتش،‌حمله تروریست ها به خربه غزاله در حومه درعا را دفع کردند که طی آن شمار زیادی از آن ها به هلاکت رسیدند.

یک یگان از نیروهای ارتش در یک عملیات ویژه علیه تروریست های مرتبط با رژیم اشغالگر اسرائیل و رژیم های آل سعود و آل ثانی در شهرک مسحره واقع در شمال تپه الحاره در حومه شرقی استان قنیطره شماری از آن ها را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر رسانه ها از هلاکت ۱۲ نفر از سرکردگان تروریست ها در روستای کودنه در حومه جنوبی قنیطره از جمله ابواسامه النعیمی از مهمترین فرماندهان نظامی گروه تروریستی موسوم به الجیش الاول یکی از برجسته ترین شاخه های اطلاعاتی رژیم اسرائیل و زخمی شدن ده ها تروریست دیگر خبر دادند که ۸۵ نفر از تروریست های مجروح برای درمان به بیمارستان های رژیم اسرائیل و اردن منتقل شدند.

اوضاع امنیتی حمص

ضربات محکم نیروهای ارتش به مخفیگاه های گروه های تروریستی در حومه شرقی حمص و هلاکت شمار زیادی از اعضای این گروه ها از دیگر اخبار مربوط به سوریه است.

یک منبع سوری گزارش داد در حملات گسترده نیروهای ارتش به مخفیگاه های گروه های تروریستی در حومه شرقی حمص، تلفات و خسارت های سنگینی به آن ها وارد شد.
این منبع افزود یگان هایی از نیروهای ارتش و نیروهای مسلح، شمار زیادی از گروه های تروریستی را در روستاهای مسعده و البرغوثیه در شرق حمص متلاشی و سلاح ها و مهمات آن ها را منهدم کردند.

این منبع از ضربات محکم ارتش به مخفیگاه های تروریست ها و تحرکات آن ها در حومه الفرقلس و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آن ها در جباب حمد، التدمریه و ام التبابیر خبر داد.

هلاکت شمار زیادی از تروریست های داعش در روستای رحوم در عملیات کوبنده نیروهای ارتش سوریه از دیگر تحولات امنیتی این کشور است. روستای رحوم گذرگاه تروریست های داعش از استان الرقه به سمت حومه شرقی حمص به شمار می رود که به ارتکاب جنایت علیه مردم و سرقت چاه های نفت و گاز این منطقه دست می زنند.

روز گذشته نیز در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های تروریست ها در حومه شمالی و شرقی حمص،‌شماری از تروریست ها در نزدیکی کارخانه سیمان الرستن به هلاکت رسیدند.

اوضاع امنیتی حومه ادلب

در حومه ادلب نیز، یگان هایی از ارتش سوریه، حملات خود را علیه مخفیگاه ها و مواضع گروه های تروریستی افزایش دادند. این گروه ها که از حمایت مستقیم دولت ترکیه برخوردارند، همچنان به حملات خود به مردم و تلاش برای تحمیل افکار افراطی خود ادامه می دهند.

یک منبع نظامی گفت در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های تروریست ها در روستاهای الناجیه، عین البارده، جفتلک حاج حمود و الطیبات واقع در منطقه جسرالشغور شمار زیادی از آن ها کشته و زخمی شدند. تروریست های مزدور از سمت ترکیه همواره به این مناطق نفوذ می کنند.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست ها در روستاهای سیجره، عین شیب،‌الرامی،‌عین مرتین و المعزوله در غرب ادلب و انهدام یکی از مخفیگاه های آن ها در ارض الهباط خبر داد.

به گفته این منبع،‌نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیات خود علیه تروریست ها در روستای قمیناس در جنوب شرق ادلب، شمار زیادی از آن ها را به هلاکت رساندند.

در جنوب شرقی استان ادلب که تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های مرتبط با القاعده مرتکب جنایات علیه مردم می شوند، یک منبع نظامی سوری از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست ها و انهدام تجهیزات و مخفیگاه های آن ها در عملیات نیروهای ارتش در روستای معردبسی در ناحیه سراقب خبر داد.

گروه های تروریستی در پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت شمار زیادی از اعضای خود در حومه ادلب از جمله چند عضو گروه تروریستی موسوم به لواء فجرالاسلام اعتراف کرده اند.

اوضاع امنیتی السویداء

نیروهای ارتش سوریه ضمن دفع حمله تروریست های مسلح به دفتر رادیو القدس فلسطین در نزدیکی شهرک عری در حومه غربی السویداء،‌شماری از آن ها را به هلاکت رساندند.

یک منبع در فرماندهی پلیس السویداء گفت تروریست ها با نفوذ از روستاهای ام ولد و جبیب،‌دفتر رادیو القدس را در نزدیکی شهرک عری در حومه غربی السویداء با خمپاره هدف قرار دادند،‌اما نیروهای ارتش و نیروهای دفاع مردمی با تروریست ها درگیر شدند و شمار زیادی از آن ها طی این درگیری کشته و زخمی شدند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۱۶۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.