۰

سرطان سومین عامل مرگ‌ومیر در کشور است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۹
سرطان سومین عامل مرگ‌ومیر در کشور است
اصغر وثوق امروز در شورای اداری شهرستان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در این مرکز اظهار داشت: این مرکز با آغاز به‌کار خود در سال ۸۵ خدمات قابل توجهی را در اختیار بیماران قرار داده است که یک افتخار برای استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری بیشتر موسسات خیریه در دنیای امروز به سمت خیریه‌های بهداشتی و سلامت بوده است، تصریح کرد: ایجاد این مرکز تخصصی در زمینه سرطان در استان احساس شده است که انجمن مهرانه حوزه سرطان را برای ارایه خدمات انتخاب کرده است.

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان بیان کرد: امروزه سرطان در کشور عامل سوم مرگ‌ومیر محسوب می‌شود که در ۱۵ سال آینده به نخستین عامل مرگ ومیر تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۷ نفر خیر در مدیریت مهرانه حضور دارند، ابراز کرد: در راس مدیریت انجمن نخبگان استان حضور دارند و حضور این نخبگان سبب اعتماد مردم به این انجمن شده است.

وثوق یادآور شد: امروزه علاوه بر بیماران استان از سایر شهرستان‌ها نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند و ایجاد مهمانسرا در این مرکز فرصتی را فراهم کرده است تا بیماران بتوانند درطول درمان محلی برای استراحت و اقامت داشته باشند.

وی گفت: در سه ماهه فعالیت این مرکز ۲۴۰ نفر بیمار پذیرفته شده‌اند که تمامی خدمات ارایه شده به این بیماران به صورت رایگان بوده است.

مدیر عامل انجمن مهرانه ابراز کرد: با افتتاح فاز دوم مرکز مهرانه این مرکز به یکی از مراکز پیشرفته تبدیل می‌شود که قابل رقابت با مراکز اروپایی است.

وثوق با تاکید بر رایگان بودن همه خدمات مرکز کلینیک تخصصی سرطان زنجان تا کنون گفت: همه هزینه‌ها توسط خیران پرداخت می‌شود که تاکنون ۱۳۵ بیمار ترخیص شده هزینه‌ای بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال داشته است که هیچگونه مبلغی از بیماران دریافت نشده است.

وی با اشاره به راه اندازی سیستم پاسخگویی تلفنی در این مرکز تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرا راه اندازی مرکز پرسش و پاسخ تلفنی در راستای آگاه سازی مردم است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان با تاکید بر فعالیت در حوزه تحقیقات و پیشگیری گفت: یکی از اولویت‌های مرکز مهرانه توجه به تحقیقات و پژوهش وپیشگیری است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۱۶۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.