۰
رسانه‌های انگلیسی‌ زبان:

تلاش برای آغاز جنگ با ایران

تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵
تلاش برای آغاز جنگ با ایران

پایگاه آمریکایی ریزن (Reason):

سناتورهای جمهوری خواه برای راه انداختن جنگ با ایران تلاش می کنند.

 

اگر یک چیز بتواند ایرانی ها را به هسته ای شدن ترغیب کند، آن چیزی نیست جز شهوت تندروهای آمریکایی برای جنگ. در این هفته، تندروها در سنای آمریکا گامی دیگر را به سمت ایجاد تنش برداشتند که توسط ارسال نامه ای به [آیت الله] خامنه ای، رهبر عالی ایران انجام شد مبنی بر اینکه در صورت ر سیدن به توافق اجرایی با اوباما درمورد برنامه هسته ای ایران که به تصویب کنگره نرسد، چنین توافقی برای رئیس جمهور و کنگره بعدی آمریکا الزام آور نخواهد بود.

این نامه پس از سخنرانی جنگ طلبانه نتانیاهو در کنگره ارسال شد. ارسال نامه سناتورها نیز مانند سخنرانی نتانیاهو با هدف تخریب مذاکرات رو به پیشرفت 1+5 با ایران صورت گرفته است. بنابراین جنگ طلبان و تندورهای آمریکایی به دنبال "توافق بهتر" با ایران نیستند. آنها مانند نتانیاهو و دیگر جنگ طلبان اسرائیلی فقط به دنبال راه انداختن جنگ بوده و به کمتر از تغییر حکومت ایران رضایت نمی دهند.

 

 

 

 

 

روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی (USAToday):

رهبر ایران از نامه جمهوری خواهان انتقاد کرد/ وزیر خارجه آلمان نیز به شدت از این نامه انتقاد کرده است.

 

رهبر ایران که حرف آخر را در مذاکرات هسته ای می زند، در نخستین واکنش به نامه سناتورهای آمریکایی اظهار داشت: همه کشورهای جهان طبق مقررات پذیرفته شده بین المللی، پس از تغییر دولتهایشان نیز به تعهدات خود پایبندند اما سناتورهای امریکایی رسماً اعلام می کنند اگر این دولت برود تعهدات او کأن لم یکن تلقی می شود، آیا این نهایت فروپاشی اخلاق سیاسی و متلاشی شدن درونی نظام امریکا نیست؟ آیت الله خامنه ای افزود: مقامات جمهوری اسلامی کار خود را بلدند و می دانند اگر هم به توافقی برسیم چگونه عمل کنیم که دولت امریکا بعدها نتواند زیر آن بزند.

از سوی دیگر وزیر خارجه آلمان درباره نتایج نامه جمهوری خواهان در شرایطی که مذاکرات هسته ای با ایران وارد "مرحله حساس" خود شده است، هشدار داده و به شدت از آن انتقاد کرد.

 

 

 

 

 

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

گزارش اختصاصی: مقامات رسمی می گویند، قدرت های جهانی مذاکراتی را برای پایان دادن به تحریم های سازمان ملل علیه ایران برگزار کرده اند.

 

اعضای 1+5، گفتگوهایی را برای صدور قطع نامه رفع تحریم های ایران در سازمان ملل در صورت رسیدن به توافق هسته ای، آغاز کرده اند. این اقدام طرف های مذاکره کننده با ایران می توانند تلاش های کنگره آمریکا برای کارشکنی در مذاکرات را سخت تر کرده و ناکام گذارد.

یک مقام رسمی که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفت: اگر توافق هسته ای صورت پذیرد -البته این یک اگر بزرگ است- ما قصد داریم که سریعا موضوع تحریم های سازمان ملل را بررسی کنیم.

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه یورونیوز (Euronews):

حلقه محاصره داعش در تکریت تنگ تر شد.

 

فرماندهان نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق می گویند با کنترل شمال و غرب شهر تکریت حلقه محاصره نیروهای داعش را تنگ تر کرده اند. فرماندهان عراقی همچنین می گویند اکنون تنها یک منطقه تکریت در دست نیروهای داعش است و آنها در این منطقه در کاخ های صدام حسین پناه گرفته اند.

گزارش های رسیده در دو روز اخیر از پیشروی قابل توجه نیروهای عراقی و تصرف اغلب مناطق این شهر حکایت دارد. نظامیان عراقی که در تکریت وارد نبرد خیابانی با نیروهای داعش شده اند می گویند چند روز بیشتر به آزادسازی و کنترل کامل این شهر باقی نمانده است.

 

 

 

مرجع : جام نیوز
کد مطلب : ۳۱۶۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.