۷
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «تعادل»:

دولت هر سال بودجه فرهنگی را کمتر و کمتر می‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵
دولت هر سال بودجه فرهنگی را کمتر و کمتر می‌کند
«سیدعلی طاهری» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «تعادل» درباره بودجه فرهنگی سال ۹۳، گفت: خبرهای خوبی درباره بودجه فرهنگی ندارم. دولت هر سال بودجه فرهنگی را کمتر و کمتر می‌کند. دوستان خیلی تلاش کردند یک جا به جایی در اعتبارات مد نظر دولت ایجاد کنند اما کار قابل توجه‌ای انجام نشد.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگ امسال تغییرات مختصری در تلفیق داشته است، افزود: رویکرد کمیسیون فرهنگی به سینما حمایتی ست البته حمایتی که جهت درستی به فعالیت‌ها بدهد.

متاسفانه وضعیت به جایی رسیده با این که دولت اعلام میکند درصد مختصری، حدود ۶ درصد افزایش بودجه فرهنگی داشته ایم، اما با توجه به افزایشی که در سایر دستگاه‌ها دیده شده است، باید بگوییم بودجه فرهنگی کاهش هم داشته است. بخصوص بودجه صدا و سیما و ورزش وضعیت خوبی ندارد. ما توقع‌مان بیشتر است. بودجه وزارت ارشاد هم وضعیت خوبی ندارد.

سختگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به این که پیشنهادهایی برای افزایش بودجه فرهنگی ارائه شده است، ادامه داد: البته ما پیشنهادهای مختلفی مطرح کرده ایم که بتوان از بندهای دیگر پول برداشته شود و به بخش فرهنگ کمک شود. من امیدوار هستم کمیسیون تلفیق به این ماجرا نگاه مثبتی داشته باشد تا وضعیت بودجه فرهنگی کشور بهتر و بخشی از کمبود ها جبران شود.

وی ادامه داد: بخشی که مربوط به فیلم‌های فاخر می‌شود ضوابط مشخص‌تری دارند و ما باید مطمئن باشیم اگر قرار است هزینه قابل توجه‌ای در این بخش بشود، مضمون و رویکرد فیلم‌ها در جهت اهداف انقلاب اسلامی باشد.

طاهری با تاکید براینکه از دیگر بخش‌های سینمایی مانند فیلم‌هایی که حوزه هنری می‌سازد هم حمایت خواهند کرد، ادامه داد: تلاش داریم این حمایت را افزایش دهیم. کمیسیون فرهنگی به سینما نگاه حمایتی خواهد داشت. البته توقع داریم کارهایی که در عرصه سینما صورت می‌گیرد در جهت اهداف انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی باشند.

در مورد فیلم‌های جشنواره هم یک گزارش اجمالی دریافت کرده‌ام اما هنوز برای ابراز نظر درباره آن ها کمی زود است.
کد مطلب : ۳۱۸۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.