۰

رجب طیب اردوغان نیمه دوم فروردین در تهران

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۲
رجب طیب اردوغان نیمه دوم فروردین در تهران
 محمود واعظی در نشست با وزیر توسعه ترکیه با اشاره به این‌که در سفر رییس جمهوری ترکیه قرار است دومین جلسه کابینه مشترک ایران و ترکیه برگزار شود، گفت: رابطه ایران و ترکیه باید همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی گسترش پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به شرایط منطقه بیش از هر زمان به گسترش روابط نیازمندیم تا با نفوذی که دو کشور در زمینه ثبات منطقه دارند برای صلح و آرامش تلاش کنند.

وزیر ارتباطات افزود: در حال حاضر اتفاقاتی که از جانب گروه‌های افراطی و تندرو که در همسایگی ایران و ترکیه در عراق و سوریه رخ می دهد، برای هیچ کدام قابل قبول نیست و هیچ کدام را نمی توانند به اسم اسلام انجام دهند.

واعظی با اشاره به تلاشهای سال گذشته در زمینه افزایش روابط اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بین دو کشور ادامه داد: سفر وزیر توسعه ترکیه برای ایجاد مقدمات سفر رییس جمهوری این کشور به تهران است.

در ادامه این نشست جودت ایلماز - وزیر توسعه ترکیه - با اشاره به این که روابط ایران و ترکیه تنها در سطح روابط دو جانبه دو کشور نیست گفت: این روابط تاثیر منطقه‌ای دارد و برای ارتقای سطح روابط منطقه‌ای دارای اهمیت است.

وی افزود: مسائلی از جمله اجرایی شدن قرارداد تجارت ترجیحی، تداوم مذاکرات بین دو کشور و یافتن راهی برای سرمایه‌گذاری در دو کشو از جمله مسائل مورد بحث بین ایران و ترکیه در این اواخر بوده است.

وی ادامه داد: البته موضوعات بزرگتر و مهمتری از جمله موضوعات پیرامون انرژی، توریسم و مسائل بانکی روابط ایران و ترکیه را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد.

ایلماز با اشاره به سفر اخیر آقای روحانی به ترکیه اظهار کرد: این سفر گام بزرگی در روابط بین دو کشور بوده است و سفر آقای اردوغان نیز به عنوان اولین رییس جمهوری که با رای مستقیم مردم در ترکیه انتخاب شده اهمیت زیادی برای روابط ایران و ترکیه دارد.
کد مطلب : ۳۱۸۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.