۱

این افزایش حقوق بازنشستگان کافی نیست!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۴
این افزایش حقوق بازنشستگان کافی نیست!
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیان این مطلب که به رغم توافقات قبلی حقوق ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر ۱۷ درصد اعلام شد، گفت: افزایش حقوق ۴۰ درصد باقی‌مانده باید توسط دولت تعیین شود.

علی‌اکبر بیات در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، افزود: طبق ماده ۴۱ قانون کار و ۱۱۱ تامین اجتماعی، شورای عالی کار حداقل حقوق کارگران را ۱۷ درصد اعلام کرد که این افزایش برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی نیز صدق می‌کند.

وی اظهار داشت: در جلساتی که به منظور تعیین افزایش مزد سال ۹۴ برگزار شد، بر اساس مذاکرات انجام شده نمایندگان کارگران و نمایندگان شورای عالی کار افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی را توافق کرده بودند و هیچ صحبتی از افزایش ۱۷ درصدی نبود، در حالی که در لحظات آخر افزایش ۱۷ درصدی به تصویب رسید.

به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، بر اساس ماده ۹۶ قانون برنامه پنجم توسعه، بازنشستگانی که بیش از حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، افزایش حقوقشان باید بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی باشد و این موضوع نیز در نهایت پس از تصویب هیئت وزیران اعلام خواهد شد.

بیات با اشاره به اینکه میزان تعیین شده افزایش حقوق کفاف هزینه‌های بازنشستگان را نمی‌دهد، گفت: هر بازنشسته تعداد افرادی را نیز تحت تکفل دارد و با شرایط اقتصادی موجود، امکان تامین تمامی هزینه‌ها وجود ندارد. بنابراین این افزایش برای آنها خیلی کم است.

وی تاکید کرد: به رغم اینکه نمایندگان در شورای عالی کار دو بار مصوبه سطوح مزدی را امضا نکرده بودند، مشخص نیست علت کاهش رقمی که قبلا توافق کرده بودند، چیست.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با اشاره به اینکه حداقل حقوق ۷۱۲ هزار و ۴۲۴ تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: کارگران مزایای جانبی مانند حق مسکن، خواروبار، سنوات و ... را دارند که برای آنها علاوه بر افزایش اعلام شده، در نظر گرفته می‌شود. اما متاسفانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مزایای جانبی ندارند و تکلیف آنها هنوز مشخص نیست و میزان افزایش مزایا شامل حامل بازنشستگان نمی‌شود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۲۲۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.