۱

افخم مطرح کرد: دیدار هیات‌های ایرانی با احمد شهید

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
افخم مطرح کرد: دیدار هیات‌های ایرانی با احمد شهید

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود با خبرنگاران در این خصوص ادامه داد: موضوع صادر نشدن ویزا از سوی عربستان مشکلات فنی است و در تلاشیم تا کمک کنیم موضوعات فنی رفع شود تا شرایط برای فعالیت موثر کنسولگری‌های عربستان در ایران فراهم شود.

وی افزود: گرچه در صدور ویزا وقفه ایجاد شده اما امیدواریم این موضوع حل شود و تغییری در روند کار ایجاد کنیم.

وی در رابطه با گزارش حقوق بشری احمد شهید، خاطرنشان کرد: باید به بحث حقوق بشر به صورت فنی نگاه شود و به پیشرفت‌ها و واقعیت‌های کشور ما توجه جدی شود.

وی ادامه داد: نکاتی که در گزارش‌های حقوق بشری در رابطه با ایران قید می شود باید پاسخ‌های فنی و کارشناسی مربوط به آن نیز که همراه با مستندات به شورا و مراجع ذی‌ربط ارائه می‌شود انعکاسی در گزارش‌ها داشته باشد.

افخم با اظهار تأسف از رسیدگی به پرونده‌های حقوق بشری ایران، گفت: متأسفانه در بخشی از این گزارش‌ها به نظرات، دیدگاه‌ها و مستنداتی که ایران ارائه می‌کند توجه نمی‌شود. در عین حال مقوله حقوق بشر بحثی است که دولت جمهوری اسلامی ایران کاملاً بر آن به عنوان یکی از مسئولیت‌های داخلی خود واقف است و برای ارتقای حقوق بشر تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که سازوکارهای حقوق بشری از نگاه سیاسی دور شود و در عین حال با مشارکت فعال و گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود در این زمینه گام برداریم. همچنین حتی دیدارهایی در سطح نمایندگی‌های ما و هیأت‌هایی که به ژنو و نیویورک سفر داشتند با احمد شهید برگزار شده و در عین حال دیدگاه‌ها صریحاً‌ به ایشان ابراز شده بود و انواع مصاحبه‌ها و مستندات غیرواقعی که ایشان ارائه کرده‌اند مورد نقد قرار گرفته است و مباحث و مستندات مربوط نیز ارائه شده است. در هر حال این تلاش‌ها به صورت مجموعه‌ای ادامه دارد و ما امیدوار هستیم نگاهی کاملاً بیطرفانه و واقع‌بینانه در رابطه با بحث حقوق بشر ایران در صحنه بین‌المللی به تدریج تقویت شود که مذاکرات نیز در این راستا می‌تواند موثر باشد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۲۳۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.