۱

گزارش سازمان‌ملل درباره حضور سردارسلیمانی در عراق

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۶
گزارش سازمان‌ملل درباره حضور سردارسلیمانی در عراق
به گزارش بی بی سی، این خبرگزاری گزارش داد که یک گزارش هفت صفحه ای توسط هیات کارشناسان سازمان ملل درباره ایران را دیده است که براساس آن سلیمانی "در چند مورد در عکس ها و ویدئوهایی که ظاهرا در عراق گرفته شده دیده می شود."

در این گزارش آمده است: "یک عکس ظاهرا او را در نزدیکی شهر امرلی در شمال عراق پس از آنکه نیروهای عراقی شهر را از داعش پس گرفتند نشان می دهد."

به گزارش رویترز این گزارش حاوی عکسی ظاهرا از سلیمانی در عراق است.

وظیفه هیات کارشناسان سازمان ملل در امور ایران نظارت بر تبعیت کشورها از تحریم های مربوط به ایران است.

براساس تحریم های شورای امنیت سازمان ملل سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس واحد برون مرزی سپاه پاسداران ایران، از سال ۲۰۰۷ با منع سفر بین المللی و انسداد دارایی ها روبروست.

آمریکا در همان سال ۲۰۰۷ نیروی قدس را در فهرست گروه های حامی تروریسم قرار داد. اتحادیه اروپا هم در سال ۲۰۱۱ چنین کرد. سپاه قدس از سوی کشورهای غربی و اسرائیل به مسلح کردن گروه های متعدد در خاورمیانه متهم است.

در ماه های اخیر درحالی که گروه "دولت اسلامی" (داعش) فتوحات زیادی در عراق و سوریه داشته، گزارش های متعددی از نقش ایران در مقابله با این گروه منتشر شده است.

این گزارش ها از جمله به نقشی اشاره دارد که سردار سلیمانی در این عملیات بازی می کند.
مرجع : عصرایران
کد مطلب : ۳۲۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.