۰

جشن نوروز در سازمان ملل

تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی در سازمان ملل امسال نیز با برگزاری مراسم جشن کهن و باستانی نوروز در مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک و دعوت از نمایندگی‌های کشورهای مختلف که این روز را در سرزمین‌های خود پاس می‌دارند درهرچه باشکوه‌تر جلوه دادن این روز باستانی پیش چشم جهانیان کوشیدند.

این مراسم روز پنجشنبه با سخنرانی «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل و سفرای دیگر کشور‌ها در مورد آیین نوروز و اهمیت آن در فرهنگ مردم آن کشور‌ها آغاز شد.

در این جشن که مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی و ۱۱ کشور شرکت کننده در این مراسم شامل افغانستان، جمهوری آذربایجان، هند، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان بود، علاوه بر ایرانیان و کشورهای حوزه نوروز، حضور بیش از پیش سفرا و دیپلمات‌ها از سایر کشور‌ها در این مراسم به چشم می‌خورد.

این مراسم با نمایش و معرفی آیین سنتی جشن نوروز در کشورهای مختلف ادامه یافت و در پایان با هدایا و محصولات فرهنگی از میهمانان بین المللی قدردانی شد.

سازمان ملل متحد از سال ۱۳۸۸ با ثبت نوروز در تقویم رسمی خود، این روز را به عنوان روز جهانی نوروز و با ریشه ایرانی و با قدمتی بیش از سه هزار ساله به رسمیت شناخت.
مرجع : نسیم
کد مطلب : ۳۲۶۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.