۰

تظاهرات انگلیسی ها علیه نژاد پرستی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
تظاهرات انگلیسی ها علیه نژاد پرستی
هزاران تن از مردم انگلیس علیه آنچه به زعم آنها افزایش نژاد پرستی و فاشیسم در سراسر اروپاست، تظاهرات کردند.

این تظاهرات از سوی گروه‌های مخالف نژاد پرستی سازماندهی شده و هدف از برگزاری آن گرامیداشت روز مخالفت با نژاد پرستی بود.

روز مخالفت با نژاد پرستی در گرامیداشت قربانیان کشتار سال ۱۹۶۰ در شهر «شارپ ویل» آفریقای جنوبی اعلام شد. ۶۹ معترض صلح جوی مخالف آپارتاید در ۲۱ مارس ۱۹۶۰ در این شهر کشته شدند.

سال گذشته بیش از ده هزار نفر در تظاهرات در لندن شرکت کردند و خواستار انجام اقداماتی در زمینه توقف نژاد پرستی شدند.

به گزارش پرس تی وی، سازمان دهنده اصلی این تظاهرات در انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «از آلمان تا یونان و شهر فرگوسن، افرادی که خواهان جامعه عاری از نژاد پرستی هستند، می‌گویند نژاد پرستی بس است. شمار کثیری از مردم برای مخالفت با جنبش پگیدا در آلمان و جنبش نئونازی فجر طلایی در یونان و همچنین اعتراض به نژاد پرستی سازمانی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان تظاهرات کردند.»

در لندن معترضان در مقابل ساختمان بی.بی.سی گرد هم آمدند تا به سوی میدان ترافالگار واقع در نزدیکی پارلمان راهپیمایی کنند. بنرهایی که آنها در دست داشتند حاوی شعارهای مختلفی بود از جمله «اسلام هراسی ممنوع»، «زندگی مسلمانان مهم است»، « از فرگوسن تا لندن زندگی سیاهپوستان مهم است».

خبرنگار پرس تی‌وی در ادامه افزود: «مردم از رسانه‌های اصلی ناامید هستند؛ نه به دلیل موضوعاتی که این رسانه‌ها پوشش می‌دهند بلکه به دلیل مسائلی که از پوشش آنها خودداری می‌کنند. به عنوان مثال رسانه‌های اصلی، موضوع تیراندازی به سه دانشجوی مسلمان در چپل هیل [در کارولینای شمالی] را پوشش ندادند.»
مرجع : جام نیوز
کد مطلب : ۳۲۷۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.