۰

بازتاب سخنرانی امام خامنه‌ای در رسانه های عربی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
بازتاب سخنرانی امام خامنه‌ای در رسانه های عربی
رسانه های عربی طی گزارش هایی سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم رضوی را منعکس کردند.

پایگاه لبنانی العهد:

آیت الله خامنه ای طی سخنرانی امروز در جمع مردم ایران بیان کرد: آمریکا به طور اساسی پشت فشار بر ایران قرار داشته و اقتصاد ما را هدف قرار داده تا ملت علیه نظام اسلامی به اعتراض بپردازند. ایشان فرمودند یکی از فرصت‌های بزرگی که برای ما در سایه تحریم ها ایجاد شد پیشرفت علمی بود.

پایگاه خبری "عربی ۲۱"مصر:

امروز در هیچ کشوری از کشورهای منطقه امنیتی مانند امنیت حاکم بر ایران وجود ندارد. دشمنان می‌خواهند این امنیت را از بین ببرنند. آنها با جدیت و با شدت به‌ دنبال خدشه دار کردن امنیت کشور هستند که این مسئله مهمی است. ایشان با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران تأکید کردند مسئله اقتصاد را باید جدی بگیریم.

شبکه المنار:

این شبکه لبنانی به صورت گسترده‌ای سخنرانی مقام معظم رهبری را پوشش داد. المنار خبر داد رهبر ایران تأکید کرد که ملت ایران از تهدیدات نمی‌ترسد و سرانجام پیروز خواهد شد. المنار اعلام کرد که رهبر ایران گفته است مذاکرات با آمریکا تنها درباره موضوع هسته‌ای بوده و درباره موضوعات منطقه‌ای با آمریکا مذاکره نخواهد شد.

المصری الیوم:

(آیت‌الله) خامنه‌ای در سخنرانی خود به مناسبت سال جدید گفت آمریکا خدعه کرده و پیشنهاد قدرت‌های جهانی برای کاهش تحریم‌ها چند ماه پس از توافق احتمالی، مورد قبول نیست. رهبر عالی ایران آمریکا را عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در سوریه و مصر اعلام کرد.

رویترز عربی:


(آیت‌الله) خامنه‌ای رهبر عالی ایران روز شنبه به مناسبت سال نو، آمریکا را متهم کرد که با استفاده از فشار اقتصادی و زورگویی تلاش دارد ایرانی‌ها را مقابل نظام اسلامی قرار دهد. رهبر ایران در میان فریادهای "مرگ بر آمریکا" تاکید کرد که تهران با قدرت‌های جهانی تنها درباره موضوع هسته‌ای و نه موضوعات منطقه‌ای مذاکره می‌کند.
مرجع : جام نیوز
کد مطلب : ۳۲۷۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.