۰

رای​گیری برای تحریم بیشتر، در صورت عدم توافق

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
رای​گیری برای تحریم بیشتر، در صورت عدم توافق
به گزارش رویترز، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا روز سه شنبه تصریح کرد که اگر مذاکره کنندگان بین المللی نتوانند در ضرب الاجل تعیین شده تا پایان ماه جاری به چارچوبی برای توافق هسته ای با ایران دست یابند، سنای آمریکا در خصوص طرح تشدید تحریم ها علیه ایران، رای گیری خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: مقدار بیشتری از تحریم ها، درمان مناسبی خواهد بود اگر هیچ توافقی حاصل نشود. اگر توافقنامه ای حاصل شود، نمایندگان طرحی را معرفی خواهند کرد که بر اساس آن باراک اوباما رئیس جمهور ملزم به ارائه توافقنامه هسته ای با ایران به کنگره خواهد شد تا تایید نهایی کنگره را بگیرد.

باراک اوباما بارها تهدید به وتوی هر دو طرح کرده است. دموکرات های سنا خواستار به تعویق افتادن هر دو طرح حداقل تا اواسط آوریل هستند تا به مذاکره کنندگان فرصت بیشتری بدهند. مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی روز جمعه گذشته متوقف شده و دو طرف قصد دارند طی هفته جاری بار دیگر مذاکرات را در سوییس از سر بگیرند.

مارک کرک سناتور جمهوریخواه که از نویسندگان اصلی طرح تحریم های ایران است نیز روز گذشته تاکید کرد که قانونی را معرفی خواهم کرد که تحریم های جدیدی علیه ایران در اصلاحیه قانون بودجه که هم اکنون در حال بررسی از سوی سنا است، گنجانده شود.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۳۰۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.