۱

روابط تجاری ایران و هند رو به گسترش است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۸
انصاری در حاشیه دیدار عصر امروز 20 آذر ماه علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با جوشی رییس مرکز مطالعات آبزرو هند در پاسخ به پرسش ایسنا درباره دیدار رییس دو مرکز تحقیقاتی ایران و هند گفت: مدت‌های زیادی است که نهادهای تحقیقاتی هند علاقه دارند با نهادهای همتای خود در ایران در رابطه‌ با مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: موسسه آبزرو هند از جمله موسسات معتبر تحقیقاتی در این کشور است که قرار است در صورت امکان با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تعامل داشته باشد. همچنین طرف‌های هندی برای برقراری این ارتباط ابراز علاقه زیادی کرده‌اند.

انصاری در پاسخ به سئوال دیگر ایسنا در زمینه تعامل‌های ایران و هند خاطرنشان کرد: روابط و تعامل‌های دو کشور بسیار گسترده است و این تعامل‌ها در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی برقرار هستند. همچنین با توجه به مسائل امنیتی منطقه این روابط و همکاری‌ها متناسب با مسائل منطقه صورت خواهد گرفت.

سفیر ایران در هند درباره این که ایران و هند در چه زمینه‌ای بیشترین تعاملات را داشته‌اند گفت: این تعامل‌ها در بخش اقتصادی بهترین افزایش را داشته است و هند یکی از کشورهایی است که نفت ایران را حتی در زمان تحریم‌ها خریداری کرده و این تعامل در زمینه فروش نفت ادامه دارد و منابع مالی حاصل از فروش نفت را در راستای افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی دو کشور صرف می‌شود.

وی در پایان گفت: روابط تجاری ایران و هند چیزی حدود 15 میلیارد و 250 میلیون دلار در سال بوده است که امیدواریم این رقم امسال نیز با وجود تحریم‌ها افزایش یابد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۳۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.