۰

نفت باز هم ارزان شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
نفت باز هم ارزان شد
در حالی که بعید به نظر می رسد درگیری ها در یمن موجب بروز اختلال در صدور نفت خاورمیانه شود و سرمایه گذاران تمرکز خود را معطوف مذاکرات برای انعقاد توافق احتمالی هسته ای با ایران کرده اند که می تواند موجب افزایش عرضه نفت شود، قیمت نفت روز جمعه بیش از ۲.۵ دلار کاهش یافت.
با این حال، قیمت نفت تحت تاثیر افت ارزش دلار در جلسات اخیر، دومین هفته متوالی افزایشی خود را پشت سر گذاشت. نفت خام آمریکا بزرگترین رشد هفتگی خود در بیش از یک ماه اخیر را تجربه کرد.

نفت خام آمریکا و نفت برنت در بیشتر ساعات دیروز نوسان قیمت چندانی را شاهد نبودند اما در معاملات پایانی ناگهان افت شدید را تجربه کردند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۷۸ سنت کاهش به ۵۶ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز ۲ دلار و ۵۶ سنت کاهش یافت و به ۴۸ دلار و ۸۷ سنت رسید.

روز پنجشنبه قیمت نفت به دلیل نگرانی از اینکه درگیری ها در یمن ممکن است روند صدور نفت از تنگه باب المندب را مختل کند، ۵ درصد افزایش یافته بود.

به رغم دومین روز حملات هوایی عربستان، شیعیان حوثی در جنوب و شرق یمن پیشروی های گسترده ای را داشته اند. اما با این حال، بازار نفت توجه خود را به سوی مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ معطوف کرده است. در آستانه اتمام ضرب الاجل تعیین شده برای رسیدن به توافق سیاسی، تهران و قدرت های جهانی هر کدام به یکدیگر برای اعطای امتیازات بیشتر در پای میز مذاکره فشار می آورند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۳۵۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.