۱

اوباما در هالیوود!

تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
اوباما در هالیوود!
تا به حال فیلم های زیادی از روی زندگی روسای جمهور کشور آمریکا ساخته شده. فیلم هایی که بعضا از اهمیت زیادی هم برخوردار بودند و آثار جالب توجهی هم شدند. جدیدترین آنها هم «لینکلن» بود ساخته استیون اسپیلبرگ که شاید فقط یک فیلم ضد ایرانی می توانست از آن در فصل جوایز پیشی بگیرد. کاری که «آرگو» با برنامه ریزی دولت آمریکا با موفقیت انجام داد.

حالا خبر رسیده که فیلمی بر اساس زندگی باراک اوباما در دستور کار است. اما این فیلم اصلا قرار نیست در سبک و سیاق «لینکلن» اسپیلبرگ یا «W.» الیور استون باشد. این فیلم قرار است اثری شبیه به سه گانه «قبل» ریچارد لینک لیتر باشد و در آن به نخستین قرار عاشقانه باراک و میشل اوباما در شیکاگو می پردازد. این فیلم فعلا «جنوب با تو» نام دارد و داستان آن به ٢٥ سال قبل بر می گردد. سال ١٩٨٩، وقتی رئیس جمهور فعلی آمریکا و همسرش نخستین قرارشان را در منطقه ساوت ساید (جنوب) شیکاگو گذاشتند.

در آن سال، باراک سال اول رشته حقوق دانشگاه هاروارد بود. او تابستان ها در یک شرکت حقوقی کار می کرد. جایی که در آن عاشق رئیس جوان تر خود، «میشل رابینسون» می شود. آنها به انستیتو هنر رفتند و پس از آن برای دیدن فیلم سینمایی «کار درست را انجام بده» اسپایک لی راهی سینما شدند. آنها سه سال بعد ازدواج کردند.

قرار است تیکا سامپتر در این فیلم نقش میشل اوباما را بازی کند و ریچارد تن آن را از روی فیلمنامه خودش کارگردانی کند. هنوز جست و جو ها برای نقش باراک ادامه دارد.

برخی کارشناسان بر این باورند که این اثر می‌تواند حرکتی دیگر برای کنترل ناآرامی‌های ضد نژادپرستی در آمریکا باشد. آن ها معتقدند بعد از ساخت دو فیلم «جانگوی رها از بند» و «12 سال بردگی» آمریکایی‌ها باز هم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید ساختن فیلم درباره سیاه‌پوستان که امروز اصلی‌ترین مخالفان دولت و سیاست‌های آمریکا، به شمار می‌روند، را ادامه دهند. این‌بار باراک و میشل سیاه‌پوست می‌توانند سوژه مورد نظر باشند.
مرجع : جام
کد مطلب : ۳۳۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.