۲

آیت‌الله علم‌الهدی:بازگشت اهل بیت(ع) به کربلا، ادامه مسیر را نشان داد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴
آیت‌الله علم‌الهدی:بازگشت اهل بیت(ع) به کربلا، ادامه مسیر را نشان داد

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان این‌که مسئله امروز ما در انقلاب اسلامی شناخت دشمن و رهبر است، تصریح کرد: جامعه ما تا زمانی می‌تواند موفق باشد که نسبت به این دو مسئله شناخت کافی داشته باشد. امروز تمام شیطنت‌های استکبار و برخی جریان‌های سیاسی غیرارزشی در جهت ایجاد تردید در شناخت مردم از این دو مقوله است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از بزرگان ما در سخنان خود تعبیراتی را به کار می‌برند که برخی عوامل غربزده احساس می‌کنند زمان آن رسیده که بتوانند مردم را دچار تردید کنند و از این رو به عنوان نمونه از دانشگاه‌ها به عنوان بستری برای ایجاد تردید استفاده می‌کنند.

علم الهدی با بیان این‌که یک مشت سیاسی ورشکسته‌ای که حیات سیاسی خود را از دست داده‌اند می‌خواهند فتنه را تبرئه کنند، گفت: این افراد به دلیل همکاری با فتنه حیات سیاسی خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند با ایجاد تردید دوباره حیات یابند که این مسئله امکان‌پذیر نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: نفرت از فتنه و فتنه 88 در مردم ما نهادینه شده و میزان آن به اندازه تنفر از آمریکا و منافقین است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص این‌که فتنه 88 خط قرمز ماست، اظهار کرد: این افراد فکر می‌کنند می‌توانند با تبرئه فتنه‌گر برای خود حیات سیاسی فراهم کنند. باید دانست جریان لاییک فتنه‌گر در کشور ما آن‌قدر زیاد نیست که بتواند به این افراد کمک کرده و آن‌ها را به جایی برساند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مدال پرافتخار وابستگی به امام حسین(ع) باید در همه اعمال سیاسی و اجتماعی ما خود را نشان دهد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی به تشریح اهداف تاریخی بازگشت اهل بیت(ع) به صحنه کربلا گفت:‌ اهل بیت (ع) از بازگشت به کربلا دو هدف عمده را دنبال می‌کردند که یکی از آن‌ها هدف عاطفی و دیگری رویکردی هدفمند بود.

وی ادامه داد: یکی از علل بازگشت اهل بیت(ع) به صحنه کربلا این بوده که می‌خواستند بر سرنوشت بدن‌های شهدا واقف شوند، علاوه بر آن سرهای مطهر بریده شهدا نیز باید دفن می‌شدند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به انگیزه هدفمند اهل بیت(ع) از بازگشت به صحنه کربلا اظهار کرد: انگیزه دوم این بود که به مردم فهمانده شود که کربلا به پایان نرسیده و به عنوان یک جریان انقلابی همیشه ادامه خواهد داشت در حقیقت اهل بیت(ع) به کربلا بازگشتند تا بگویند کربلا خاتمه پیدا نکرد.

وی با اشاره به ظهور امام زمان (عج) بیان کرد: ایشان نیز در هنگام ظهور به شهید شدن امام حسین(ع) اشاره می‌کنند چرا که خود نیز از تبار کربلا هستند.

وی افزود: راهپیمایی عظیم مردم به سمت بارگاه امام حسین(ع) نیز ادامه دادن راه امام زمان(عج) است و نشان دهنده این است که مردم ما به دنبال امام زمان(عج) هستند.

مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۳۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.