۱

شمخانی: مشکلی در بازگشت زائران وجود ندارد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
شمخانی: مشکلی در بازگشت زائران وجود ندارد
'علی شمخانی' در جمع خبرنگاران رسانه ها، پیام قیام امام حسین(ع) و یارانش را جهانی و فراتر از شیعه ومسلمانی عنوان کرد و افزود:راهپیمایی اربعین، بزرگ ترین اجتماع انسانی در جهان بوده و نمادی از پیشتازی امت اسلامی در حق جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبران است.

وی، اجتماع اربعین حسینی را بازخوانی بی نظیرترین حماسه تاریخ بشر برای دفاع از ارزش های انسانی و تبیین چهره رحمانی اسلام خواند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با بیان جنایات تروریست های تکفیری به نام دین و حمایت پیدا و پنهان صهیونیسم بین الملل از آنان، این توطئه ها را برنامه مخدوش کردن چهره اسلام در جهان خواند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم بسیج امکانات برای رفاه حال زائران ورودی به کشور در سفر بازگشت از عتبات عالیات، گفت: ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی همه با همکاری و مشارکت به میدان آمدند تا امنیت کامل در منطقه برقرار شده و امور زائران نیز به خوبی پیگیری و انجام شود.

شمخانی ادامه داد:پیش بینی می شود با تمهیدات انجام شده مشکلی در ورود زائران به کشور در سفر بازگشت از عتبات وجود نداشته باشد.

'علی شمخانی' و 'اکبر ترکان' دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه کشور روز جمعه با حضور در مرز شلمچه خوزستان، از روند خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات دیدن کردند.

شمخانی و ترکان در این بازدید در گفت گو با جمعی از زائران و مسوولان، روند تردد زائران از این مرز را بررسی کردند.

همچنین در نشست مشترکی با حضور مسوولان مرزی، مشکلات و کاستی های پیش روی تردد زائران بررسی، و دستورات لازم در خصوص سرعت بخشی و بهبود کیفیت خدمت به زائران صادر شد.

گذرگاه های مرزی چزابه و شلمچه دو کانون مهم تردد زائران اربعین حسینی است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۳۳۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.