۱

: شاهزاده سعودی گفت که سوریه را ویران می کنیم

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
« سامی کلیب» کارشناس لبنانی در گزارشی که به تحلیل و بررسی اهداف سفر بوگدانوف به لبنان، ترکیه و سوریه پرداخته و در شماره روز شنبه روزنامه لبنانی « الاخبار» چاپ شده، برخی از سخنان بوگدانوف در ملاقات هایش را در جریان این سفر دوره ای منتشر کرده است.

کلیب می افزاید: بوگدانوف از بندر بن سلطان سئول می کند که روابط شما با مرحوم حافظ اسد چطور بود؟، شاهزاده سعودی می گوید که ممتاز و او مردی حکیم بود.

این نویسنده لبنانی ادامه می دهد: بوگدانوف به شاهزاده سعودی می گوید که پس مشکل شما نظام علوی نیست بلکه با شخص بشار الاسد مشکل دارید».

وی در بخش دیگری از گزارش خود می نویسد: « جان کری» وزیر خارجه آمریکا سه هفته بعداز مذاکرات ژنو 2 به مسکو اعلام کرد که مذاکرات شکست خورد و ما بزودی به گزینه جنگ در سوریه باز می گردیم» و جواب روسیه این بود، مذاکرات اسراییلی ها و فلسطینی ها تحت نظارت شماست و تاکنون چند بار آن را تمدید کرده اید، چرا برای نجات سوریه این گونه رفتار نمی کنید؟

سامی کلیب خاطرنشان می کند: جان کری در دیداری دیگر به روس ها تاکید کرده است که « تصور نکنید داعش را در سوریه می زنیم تا نظام استفاده کند» و بوگدانوف می گوید که ما جواب دادیم شما با این کار همه قوانین بین المللی و انسانی را نقض کرده اید ، شما شرایط را برای تروریست ها به منظور تحقق اهداف سیاسی آسان کرده اید.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۳۳۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.