۰

جلوگیری از ورود کمک‌های انسان دوستانه به یمن

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۳
جلوگیری از ورود کمک‌های انسان دوستانه به یمن
علی‌رغم اینکه بیمارستان‌های یمن با کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارو مواجه هستند، ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی همچنان مانع از ورود کمک‌های بشر دوستانه به یمن می‌شود.

خبرنگار المیادین از یمن گزارش داد که ائتلاف سعودی عربی این‌بار مانع ورود یک هواپیمای صلیب سرخ به یمن شده است.

وی افزود: این هواپیمای صلیب سرخ حامل کمک‌های پزشکی بود.

پیش از این «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف متشکل از چند رژیم عربی به‌ سرکردگی عربستان علیه یمن گفته بود که ما خودروهای امداد‌رسانی و حامل آذوقه را در یمن هدف قرار دادیم و این حملات در مناطق مختلفی از این کشور صورت گرفته است.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که به جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای از ابتدای حملات عربستان به یمن تاکنون بیش از ۱۰۰ تن شهید و ۳۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

منابع سازمان ملل نیز اعلام کرده‌اند که از ابتدای حملات سعودی به یمن تاکنون ۶۲ کودک به شهادت رسیده‌اند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۳۹۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.