۰

کشور شما چه بویی دارد؟!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
«بو»ها از مهمترین ابزار شکل‌گیری خاطرات ما در سفر به مناطق مختلف جهان هستند و وقتی از یک سفر طولانی به مقصدی می‌رسیم اغلب رایحه و عطر جدیدی را استشمام می‌کنیم.

فرودگاه «هیترو» در لندن با در نظر گرفتن این نکته به تازگی دستگاهی را در سالن بدرقه مسافران خود نصب کرده که «استشمام جهان» نام دارد و مسافرانی که عازم کشورهای مختلف جهان هستند می‌توانند روی این کره نمادین زمین رایحه کشور مقصد خود را استشمام کنند. این کره در ترمینال 2 فرودگاه هیترو که به تازگی افتتاح شده نصب شده است. برای این کره نمادین، رایحه پنج کشورر برزیل، چین،‌ ژاپن، آفریقای جنوبی و تایلند تعیین شده است.

«نورمند بویوین»، کارمند ارشد اداره فرودگاه هیترو می‌گوید: رایحه‌های منتشر شده از این دستگاه به مسافران پیش زمینه‌ای جالب از مقصد آینده آنها می‌دهد.

اکنون اگر کنجکاو شده‌اید که اطلاعات بیشتری درباره بوی کشورهای مختلف کسب کنید و بدانید کشورهای مختلف هر کدام چه رایحه‌ای دارند این گزارش را به نقل از شبکه سی ان ان دنبال کنید.

بر اساس اطلاعات این دستگاه، آفریقای جنوبی رایحه‌ای شامل هیجان شکار، دود آتش قبایل، چمن‌های وحشی و مشک آهو دارد و

برزیل را رایحه‌ای سرشار از بوی گیاهان جنگل‌های بارانی، قهوه، تنباکو و یاسمن فرا گرفته است. همچنین ژاپن با رایحه‌ای خنک و تلفیقی از بوی جلبک‌های دریایی و عصاره چای سبز و عنبر شناخته می‌شود و چین با رایحه‌ای مرموز از دودهای معطر معابد و عطر گل «اسمانتوس» حضور خود را به مسافران اعلام می‌کند و تایلند نیز با بوی اشتها برانگیز علف لیمو، زنجبیل و نارگیل خودنمایی می‌کند.

فارغ از این حقیقت که رایحه واقعی سفر بین قاره‌ای در حقیقت ترکیبی گرم از بوی بدن بیگانگان و غذاهای فرودگاه است اما تفکیک کشورهای جهان با رایحه آنها یک ایده جالب محسوب می‌شود. اما این مجموعه تنها رایحه پنج کشور جهان است که در این کره مجازی تعیین شده‌اند و برای اطلاع از اینکه سایر کشورهای جهان چه بوها منحصر به فردی دارند ادامه گزارش را بخوانید:

- ایتالیا: اسپرسو

- ژاپن: تاتامی (بوی کفپوش‌های لاستیکی زمین‌های ورزشی رزمی)

- آمریکای شمالی: جنگل

- آلمان: سوسیس

- هند: ادویه

- کارائیب: بوی ساحل

- هلند: گل

- فرانسه: نان باگت فرانسوی تازه

- اندونزی: سیگار

- کشورهای صحرایی: حیات وحش

- چین: غذاهای خیابانی و ماهی‌تابه‌های شعله ور

- انگلیس: بوی نا و رطوبت

- بلژیک: شکلات

- مکزیک: نان ترتیلای داغ

- فیلیپین: نارگیل

- ترکیه: قهوه ترک

- سوئیس: برف تازه

- شیلی: هوای پاک و تازه پاتاگونی سرشار از بوی دریاچه‌ها

- مراکش: بره طبخ شده در تاجین (ظرف سفالی مخصوص)

- ایرلند: عرصه رکوردهای گینسی
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.