۰

دولت جزایر مارشال از آمریکا شکایت کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات جزایر مارشال همچنین اعلام کردند که خواهان تجدیدنظر در حکم یک قاضی فدرال آمریکا به منظور کنار گذاشتن پرونده شکایتشان خواهند شد.

کشور جزایر مارشال در یک دوره ۱۲ ساله پس از جنگ جهانی دوم محل انجام ۶۷ آزمایش هسته‌ای ارتش آمریکا بود که این آزمایش‌ها باعث عوارض زیست محیطی و سلامتی بسیار بدی بر ساکنان شده و بیش از ۲۵۰ تن از مردم جزایر مارشال در معرض تشعشع رادیو اکتیو قرار گرفتند.

این کشور سال گذشته میلادی از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و همچنین وزارتخانه‌های دفاع و انرژی و وزرای مرتبط با آنها و همچنین اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا شکایت کرد.

تلاش‌های مقامات جزایر مارشال پس از آن آغاز شد که باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ در سخنانی خواهان جهانی عاری از سلاح هسته‌ای شد و گفت: آمریکا برای دستیابی به این هدف اقداماتی ملموس انجام خواهد داد.

مقامات جزایر مارشال مدعی هستند که آمریکا به جای مذاکره با حسن نیت برای خلع سلاح هسته‌ای در حال مدرنیزه کردن زرادخانه تسلیحات هسته‌ای خود است. آنها در شکایت خود خواهان خلع سلاح هسته‌ای آمریکا شدند نه دریافت غرامت.

ماه گذشته میلادی یک قاضی فدرال آمریکایی در سانفرانسیسکو با تاکید بر اینکه دولت جزایر مارشال جایگاهی برای طرح این مساله نزد قوه قضائیه ندارد این پرونده را کنار گذاشت.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۴۳۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.