۰

تلاش کاخ سفید برای متقاعد کردن کنگره درباره توافق هسته‌ای

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
تلاش کاخ سفید برای متقاعد کردن کنگره درباره توافق هسته‌ای
شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی نوشت: هم اکنون که باراک اوباما به یک چارچوب اولیه با ایران دست یافته است، توجه کاخ سفید متوجه کنگره خواهد شد تا بتواند نمایندگان آن را متقاعد به موافقت با توافق هسته‌ای ایران کند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه در این باره به سی.ان.ان گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته همه اعضای دولت آمریکا از شخص باراک اوباما تا رییس دفتر او، اعضای دیگر دولت و وزارت دفاع تلاش کرده‌اند تا کنگره را متقاعد به پذیرش توافق با ایران کنند و به آنان بفهمانند که چرا توافق با ایران بهترین راه اطمینان از حرکت نکردن ایران به سمت ساخت تسلیحات هسته‌ای است.

در همین راستا، عصر روز جمعه نیز باراک اوباما و بویینز، سخنگوی مجلس نمایندگان در مورد توافق هسته‌ای ایران تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

هم‌چنین به گفته یک منبع آگاه، مقامات دیگر نیز تماس‌هایی را در این رابطه با نمایندگان کنگره داشته‌اند که از این افراد می‌توان سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل، آوریل هینس معاون مشاور امنیت ملی آمریکا و تونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا را نام برد.

هم‌چنین کلین کال، مشاور رییس‌جمهور آمریکا در امنیت ملی نیز روز پنج شنبه دیداری را با ده‌ها تن از رهبران یهودی برای مباحثه در مورد توافق هسته‌ای ایران برگزار کرد.

هم‌چنین تونی بلینکن روز جمعه به سی.ان.ان گفت که او در مورد تصویب طرح بازبینی ۶۰ روزه هرگونه توافق هسته‌ای توسط نمایندگان کنگره با باب کورکر، سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی گفت‌و‌گو کرده است.

این طرح قرار است ۱۴ آوریل در کنگره به رای گذاشته شود. اگرچه اوباما اعلام کرده است تا در صورت تصویب این طرح با استفاده از حق وتوی خود آن را لغو خواهد کرد.

مقامات کاخ سفید معتقدند که تلاش کنگره برای نپذیرفتن توافق توسط آمریکا و رها کردن مذاکرات هسته‌ای در افکار عمومی به ضرر آمریکاست و ایران را به در موضع قوی‌تری قرار خواهد داد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۴۳۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.