۰

تعرفه‌های واردات در سال ۹۴

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
تعرفه‌های واردات در سال ۹۴
هر ساله دولت در آخرین روزهای کاری خود در پایان سال، تعرفه‌های واردات انواع کالاها را برای سال بعد سیاستگذاری می‌کند، امسال نیز اگرچه در واپسین روز کاری هیات دولت، این تعرفه‌ها به تصویب رسید، اما هنوز کتاب مقررات واردات و صادرات منتشر نشده است. به هرحال طبقات تعرفه ای از 14 طبقه به 10 طبقه کاهش یافته است.

هیات وزیران در جلسه 27 اسفندماه سال 93، با مصوبه خود، تعداد طبقات تعرفه ای واردات را از 14 به 10 طبقه کاهش داد تا تجارت سهل‌تری را پیش روی تجار ایرانی قرار دهد.

بر اساس مصوبه دولت، در سال 94 باز هم واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی ممنوع است و واردات کمتر از 2500 سی‌سی نیز با تعرفه 40 درصدی مجاز است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در ابلاغیه ای که در دهم فروردین ماه سال 94 داشته، جزئیات مقررات واردات و صادرات را ابلاغ کرده است.

متن کامل ابلاغیه جهانگیری به شرح زیر است:

"وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت- امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی

هیات وزیران در جلسه 27/12/93 به پیشنهاد شماره 271341/60 مورخ 26/12/93 وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- تعداد طبقات تعرفه ای کلیه ردیف های تعرفه جداول پیوست آیین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات از 14 طبقه به 10 طبقه به شرح جدول زیر کاهش می یابد:


2- مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی (1064) ردیف تعرفه همراه با حذف، ایجاد و اصلاح ردیف تعرفه های مربوط به شرح جداول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می گردد. با اعمال این اصلاحات، مجموعه جداول پیوست آیین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات با رعایت ماده 11 آن آیین نامه اجرایی از اول فروردین ماه سال 94 قابل اجرا می باشد.

3- ثبت سفارش ورود کالاهای گروه ده به استثنای خودروهای بالای 2500 سی سی با ارز متقاضی مجاز است و میزان سود بازرگانی کالاهای یاد شده، دو برابر می شود.

4- این تصویب نامه جایگزین تصویب نامه شماره 161291/ ت15712 ه مورخ 28/12/93 می شود.

مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۴۴۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.