۰

ناراحتی قلبی برای اهالی خراسان شمالی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
فرزانه اکبریانی منطقه خراسان‌شمالی، افزود: این بیماری در بین زنان و مردان استان به یک اندازه شیوع دارد و نمی‌توان گفت که در بین کدام جنس بیشتر است. این بیماری در بین مردم استان بیشتر در سطح سنی ۴۰ تا ۵۰ سال مشاهده می‌شود، اما زمان سنی بروز این بیماری در استان کاهش یافته است و می‌توان این بیماری را در جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال نیز مشاهده کرده که این زنگ خطری برای مردم استان خواهد بود.

وی، تغییر در شیوه زندگی افراد، فعالیت کم، تغذیه نامناسب و استرس را مهمترین علت بروز این بیماری در بین مردم خراسان‌شمالی بیان کرد و افزود: چاقی و افزایش وزن یکی دیگر از دلایل بروز این بیماری است.

این مسئول اظهار کرد: میزان مصرف سبزی و میوه در مردم استان، اندک و مقدار مصرف غذاهای پرچرب زیاد است که این امر زمینه ساز بروز این بیماری نیز شده است. مصرف سبزی و میوه به دلیل دارا بودن فیبر موجب کم اشتهایی و به دنبال آن مصرف کمتر غذاهای پرچرب می‌شود که باید مردم در خوردن این نوع مواد غذایی توجه ویژه داشته باشند. میزان مصرف ماهی در بین مردم استان کم است. استفاده از ماهی ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

کارشناس مسئول بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری گفت: رسیدن به وزن ایده آل، ورزش و عدم استعمال قلیان، سیگار و سایر دخانیات در جلوگیری از ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۴۷۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.