۰

افزایش مناسبات تجاری ایران و ترکیه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر امروز در نشست‌خبری مشترک با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، با بیان "در خصوص مسائل امنیتی و تروریزم با یکدیگر گفت‌وگو و به تفاهم‌ها و توافقاتی رسیدیم" گفت: خواست دو کشور این است که روابط تجاری دو کشور که در سال گذشته ۱۴میلیارد دلار بوده به مرز ۳۰میلیارد دلار برسد و این هدف را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: قرار شد سومین شورای عالی همکاری اقتصادی بین دو کشور در آنکارا در آینده تشکیل شود و مسائل و مباحث مطرح شده را پیگیری کنیم و به توافق برسیم.
روحانی از رئیس‌جمهور و دولت ترکیه به‌دلیل حمایت از مواضع هسته‌ای ایران در مذاکرات با گروه ۱+۵ قدردانی کرد و اظهار داشت: آقای اردوغان از تفاهم لوزان حمایت کردند و هر دو طرف معتقد بودیم که این تفاهمات می‌تواند بر سطح همکاری‌های ایران و ترکیه به‌لحاظ تجاری و اقتصادی تأثیر مثبتی بگذارد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر دو طرف در خصوص مسائل منطقه و بی‌ثباتی‌های به وجود آمده هم‌نظر بودند، گفت: هم ما و هم دولت ترکیه معتقد بودیم که ناامنی‌ها و جنگ باید در کل منطقه متوقف شود و با توقف خشونت‌ها شاهد برادری میان کشورهای مسلمان باشیم.
وی ادامه داد: علاوه بر موضوع عراق، سوریه و فلسطین راجع به یمن نیز بحث مفصل‌تری داشتیم و دو طرف نظرات خود را بیان کردیم و نقاط مشترکی داشتیم و معتقد بودیم که باید خونریزی‌ها در یمن متوقف و آتش‌بس کامل برقرار و حملات کشورها به یمن متوقف شود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: معتقد بودیم که پس از برقراری آتش‌بس و ثبات، کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن آغاز شود.
کد مطلب : ۳۴۷۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.