۰

آمار‌های وزارت ارشاد دروغ هستند!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۱
سید جمال حیدری داودلی، مدیر مسئول انتشارات پویا نقش ضمن بیان این مطلب که انتشارات "پویا نقش" غرفه‌ای در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ندارد، افزود: در حال حاضر اوضاع کتاب خراب است و کسی با سرمایه‌ی خودش کتاب چاپ نمی‌کند.

وی ادامه داد: امروزه اکثر ناشران بیشتر از آنکه تولیدی انجام بدهند ناشران خدماتی هستند.

مدیر مسئول انتشارات "پویا نقش" تصریح کرد: هم اکنون فرهنگ تعطیل و ذلیل است و انتشار کتاب‌هایی با تیراژ پایین برای کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت یک فاجعه‌ی فرهنگی به حساب می‌آید که به هیچ شکلی نمی‌توان آن را توجیه کرد.

حیدری داودلی، اظهار داشت: اگر بخواهیم بروز فاجعه‌ی فرهنگی موجود در عرصه‌ی کتاب و کتابخوانی جامعه را به گردن دولت بیندازیم نوعی بی‌انصافی است زیرا مردم هم با کاهش گرایش به خرید محصولات فرهنگی مکتوب نقش قابل توجهی در بروز این فاجعه دارند.

مدیر مسئول انتشارات "پویا نقش" افزود: امروزه کسی برای کتاب هزینه نمی‌کند و در صورت تأکید برخی بر لزوم فرهنگ‌سازی باید گفت که در حال حاضر فرهنگ کتابخوانی جایگاهی در اجتماع ما ندارد.

حیدری داودلی تصریح کرد: همه‌ی اشعار‌ و آمار‌های منتشر شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دروغ است و با مراجعه‌ی کوتاهی به مراکز تجمع ناشران و کتابفروشان می‌توان دریافت اکثر ناشران کتابفروشی‌ها و نشر خود را تعطیل کرده‌اند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۳۴۷۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.