لاریجانی:

توهین به جوان زائر در کشور مدعی اسلامیت فضاحت بار است

مهر , 19 فروردين 1394 ساعت 16:47

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توهین به جوان زائر در کشور مدعی اسلامیت فضاحت بار است.


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه ای در جمع همسران نمایندگان مجلس به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن با ذکر حدیثی به تشریح جایگاه و مقام والای حضرت فاطمه (س) پرداخت.

وی در ادامه ویژگی های مکتب فاطمی را تشریح کرد و گفت: در مکتب فاطمی ما باید رابطه خود را با خدا صادقانه کنیم. کسانی که می خواهند رابطه‌شان با مردم خوب شود اول باید رابطه خود را با خدا اصلاح کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیچیدگی های موجود در امت اسلامی به خاطر این است که رابطه ما با خدا اصلاح نشده، همه انسانها به دنبال این هستند که دنیای‌شان را آباد کنند. جمهوری اسلامی نیز به دنبال آباد کردن دنیای مردم است و برای اصلاح دنیا باید به دنبال اصلاح آخرت مردم باشیم.

وی تاکید کرد: اگر می خواهید سلامت و آینده خوبی داشته باشید باید درون خود را اصلاح کنید و اگر می خواهیم کشور را آباد کنیم باید اول رابطه خود و خدا را اصلاح کنیم. بر اساس مکتب فاطمی باید نسبت به سایرین اخوت داشته باشیم. ما مامور به اخوت هستیم.

لاریجانی تصریح کرد: بسیاری از جدال ها در کشور حق نیست اما متاسفانه وجود دارد. پیامبر (ص) می فرماید باتقواترین مردم کسی است که از نزاع و جدال پرهیز کند حتی اگر حق با او باشد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ما باید از جدال پرهیز کنیم نه

اینکه به آن دامن بزنیم گفت: این نکته در جامعه و خانواده صادق است به همین دلیل رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامیده اند.

وی تصریح کرد: اوقات تلخی ها در جامعه ما در شان جامعه اسلامی نیست. باید نسبت به هم با ادب و حیا حرف بزنیم چه در جامعه و چه در خانواده.

لاریجانی با تاکید بر اینکه خوش خلقی انسان را به سعادت می رساند، گفت: در حدیثی آمده است خداوند آنان را که دین خود را وسیله جدال قرار می دهند لعنت می کند.

وی ادامه داد: این تکفیری ها که در امت اسلامی اختلاف می اندازند و دین را وسیله اختلاف قرار می دهند مصداق بارز این حدیث هستند و خداوند به آنها لعنت می فرستد چون شکاف بزرگ در جامعه اسلامی ایجاد می کنند.

رئیس مجلس تصریح کرد: این برای کشوری که مدعی اسلامیت است فضاحت بار است که با زائر جوان این گونه برخورد کرده و به او توهین کند.

وی با تاکید بر اینکه امت اسلامی باید مانند تن باشند و هر عضوی که به درد آید دیگر اعضا آرامش و قرار نداشته باشند، گفت: آیا واقعا امت اسلامی این گونه است؟ چطور این جنگ ها به راه افتاده است.

لاریجانی ادامه داد: حتی در جامعه خودمان این گونه است. گاهی آنقدر اختلافات سیاسی سیطره می یابد که یادمان می رود هم مسلک و هم کیش هستیم و به همین دلیل بعد از جنگ جهانی، امت اسلامی به جای اینکه به هم متصل شوند تکه تکه شده اند.

رئیس مجلس افزود: این کشورها هم به جای اینکه همدیگر را پیدا کنند به جان هم افتادند تا این مشکلات حل نشود.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام مبنی بر اینکه « اختلاف نکنید که پیشینیان شما اختلاف کردند و نابود شدند»، گفت: پایه ماندگاری در وحدت است نه اختلاف.

لاریجانی ادامه داد: در جغرافیای سیاسی عالم اسلام و جامعه ایران اختلافات زیادی وجود دارد. امام راحل نیز پایه جامعه را به همین دلیل بر وحدت جهان اسلام قرار دادند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه بر اساس مکتب فاطمی باید دوستی با هم را مبنای روابط قرار دهیم، گفت: نگاه رحمت به مردم و خدمتگزاری به آنها نگاه مکتب فاطمی است. امام علی (ع) نیز تاکید دارند که قلب خود را از رحمت به مردم و محبت و لطف به آنان پر کنید.

وی تاکید کرد: خدمت به کشور از راه خدمت به مردم امکان پذیر است.

لاریجانی گفت: در زندگی شخصی ممکن است مشکلات زیادی داشته باشیم.

رئیس مجلس خطاب به همسران نمایندگان مجلس گفت: ممکن است شما در زندگی شخصی مشکلات زیادی داشته باشید چون در طول ماه همسران شما باید در جلسات علنی و کمیسیون های مجلس حضور یابند و یک هفته در ماه نیز به حوزه های انتخابیه سفر می کنند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس رابط مردم و حاکمیت هستند.

لاریجانی افزود: گاهی دولتمردان به تعداد سئوالات و تذکرات نمایندگان اعتراض می کنند، جدای از آنکه این سئوالات حق نمایندگان است باید گفت تعدد این سئوالات به این دلیل است که نمایندگان صدای مردم هستند و مشکلات مردم را می بینند.

رئیس مجلس تاکید کرد: گفتگوی نمایندگان با کارگزاران گفتگوی خوبی است حتی اگر به آنان سخت بیاید.

به گزارش مهر، در این مراسم همسر شهید آیت الله مطهری و همسر علی لاریجانی نیز حضور یافته بودند.


کد مطلب: 34914

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/34914/توهین-جوان-زائر-کشور-مدعی-اسلامیت-فضاحت-بار

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir