ممانعت عربستان از ورود هواپيمای زائران ايرانی

پارسینه , 19 فروردين 1394 ساعت 22:44

حدود سيصد زائر عمره که ساعتي پيش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره 1516 شرکت هواپيمايی جمهوري اسلامي ترک کرده ‌بودند تا به زيارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپيمايی عربستان به اصفهان بازگشتند.


حدود سيصد زائر عمره که ساعتي پيش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره ۱۵۱۶ شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ترک کرده ‌بودند تا به زيارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپيمايي عربستان به اصفهان بازگشتند. در همين رابطه رئيس سازمان حج و زيارت گفت: عربستان اعلام کرده است به هواپيماهايي که استاندارد اتحاديه اروپا را نداشته باشند اجازه فرود در فرودگاه‌هاي عربستان را نمي‌دهد.

حدود سيصد زائر عمره که ساعتي پيش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره ۱۵۱۶ شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ترک کرده ‌بودند تا به زيارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپيمايي عربستان به اصفهان بازگشتند و در بلاتکليفي به سر مي‌برند. ماجرا از آنجا آغاز شد که کادر پروازي بوئينگ ۷۴۷ ايراني يک ساعت از پرواز گذشته، در حوالي مرزهاي هوايي عربستان متوجه شدند اجازه ورود به اين کشور و فرود در جده را ندارند و ناچار به بازگشت به کشورمان شدند.يکي از مسئولان فرودگاه اصفهان در اين باره به خبرنگار »تابناک» مي‌گويد: پس از آنکه سازمان هواپيمايي کشور عربستان از ورود هواپيماي ايراني ممانعت به عمل آورد، هواپيماي زائران ايراني به فرودگاه اصفهان بازگشت و رايزني هاي براي انجام آن آغاز شد که تا اين لحظه از نتيجه آن اطلاعي نداريم.

وي با تاکيد بر اين نکته که هنوز اطلاعي از چرايي ممانعت عربستاني ها از انجام اين پرواز ندارد، مي‌افزايد: تقريبا يک ساعت از زمان پرواز سپري شده بود که متوجه ممانعت عربستاني ها شديم ولي توضيحي در اين باره دريافت نکرده‌ايم؛ البته هواپيما از نظر فني مشکلي ندارد و هم اکنون در فرودگاه اصفهان آماده تکرار پرواز به سمت جده است.گفتني است اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد که طي روزهاي گذشته و در پي انتشار خبر تجاوز دو پليس فرودگاه جده به نوجوانان ايراني، موجي از خشم و نفرت کشورمان را فرا گرفت و علاوه بر رغم خوردن واکنش هاي مختلف، برخي از مردم با راه اندازي کمپين هاي اينترنتي، خواستار لغو پروازهاي عمره به مقصد اين کشور شدند.

اوحدي: عربستان هواپيماي ايران را برگرداند
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: يک فروند هواپيماي حامل زائران ايراني توسط عربستان به کشور بازگردانده شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به بازگرداندن يک فروند هواپيمايي ايراني از عربستان به کشور، اظهار کرد: سازمان هواپيمايي کشور عربستان اعلام کرده است به هواپيماهاي که استاندارد اتحاديه اروپا را نداشته باشند اجازه فرود در فرودگاه‌هاي عربستان را نمي‌دهد. وي در ادامه افزود: بر همين اساس يک فروند هواپيما که حامل زائران ايراني بود به علت نداشتن استاندارد لازم توسط عربستان به کشور بازگردانده شد. اوحدي همچنين تصريح کرد: زائران اين پرواز امروز با برنامه‌ريزي انجام شده و به وسيله يک هواپيماي ديگر مجددا به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.


کد مطلب: 34968

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/34968/ممانعت-عربستان-ورود-هواپيمای-زائران-ايرانی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir