۰

آینده "مبهم" فوتبال ایران

تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
به نظر می‌رسد دوران کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران به پایان رسیده است و این مربی پرتغالی دیگر روی نیمکت تیم ملی ایران نخواهد نشست. البته علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است امروز (جمعه) آخرین مهلت کی‌روش برای پاسخ دادن به فدراسیون فوتبال ایران است.

پایگاه اسپورت 360 در گزارشی به حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران پرداخت و نوشت: در چهار سال حضور کی‌روش در فوتبال ایران، این مربی بارها از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرد تا تیمش با تیم‌های بزرگ بازی کند و در نهایت به آرزوی خود رسید و ایران برابر دو تیم شیلی و سوئد به میدان رفت. دیدارهایی که به نظر می‌رسد آخرین حضور مرد پرتغالی روی نیمت ایران بوده‌اند. حالا احتمالا فرد دیگری از این بازی‌های دوستانه سود خواهد برد.

کی‌روش در فوتبال ایران مربی محبوبی است و توانسته هواداران را با خود همراه کند. او در دو دیدار آخر ایران به عنوان مربی نتایج خوبی را به دست آورد. برتری برابر شیلی نتیجه خیره‌کننده‌ برای فوتبال ایران بود. برابر سوئد نیز در حالی ایران با نتیجه 3 بر یک شکست خورد که این فرصت را داشت تا بازی را به تساوی بکشاند ولی گل دقایق پایانی میزبان باعث شد اختلاف با 2 گل برسد.

ایران البته در ابتدای حضور کی‌روش با مشکل مواجه بود و برای اولین بار در تاریخ برابر لبنان شکست خورد ولی پس از آن کی‌روش تیم را با تغییراتی همراه کرد و رحمان احمدی را به دروازه به جای رحمتی آورد و رضا قوچان‌نژاد را نیز به خط حمله خود برد و ایران با برتری در 3 دیدار پایانی خود توانست به عنوان تیم نخست گروهش راهی جام جهانی برزیل شود.

ایران کم‌کم به تیمی تبدیل شد که خیلی سخت گل می‌خورد. آنها در 3 دیدار نهایی خودشان این کار را کرده و در برزیل هم ثابت کردند دروازه آنها خیلی سخت باز می‌شود. به نظر می‌رسید که این مربی پرتغالی تاثیر خود را روی فوتبال ایران گذاشته است. پیروزی در میدان اولسان باعث شد تا کی‌روش به مربی محبوب ایرانی‌ها تبدیل شود؛ چرا که 4 سال قبل همین کره سد راه ایران برای رسیدن به جام جهانی شده بود. جنگ روانی کی‌روش با مربی کره‌ای نیز محبوبیت او را دو چندان کرد.

وقتی کی‌روش می‌دید که کره‌جنوبی و ژاپن برای برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ راهی مناطق مختلف جهان می‌شوند خیلی ناراحت می‌شد. او مجبور بود تنها این بازی‌ها را ببیند و برای خود اردوهای تمرینی و بازی برابر تیم‌های نه چندان بزرگ برگزار کند. این برای تیمی که در جام‌جهانی بهترین تیم آسیا بود، اتفاق عجیبی بود.

ایران در برزیل نشان داد بدون تمرین خوب نیز می‌شود کارهای بزرگ کرد. آنها با نیجریه به تساوی رسیدند و برابر آرژانتین با بازی زیبای خود قلب‌های هواداران فوتبال را تسخیر کردند و تنها برابر بوسنی خط دفاع ایران ضعیف کار کرد. اگر بازی با بوسنی را کنار بگذاریم، ایران در جام جهانی نمایش خوبی داشت و بهترین تیم آسیا بود.

ایران در صورت رفتن کی‌روش نیز به یک مربی بزرگ خارجی نیاز دارد تا بتواند پایش را فراتر بگذارد و بخواهد اهداف خودش را دنبال کند. یک مربی با کاریزمایی بیشتر.

تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا نیز نمایش خوبی داشت و تنها بدشانسی باعث نرسیدن این تیم به جمع 4 تیم پایانی شد. ایران در این جام بازیکنان جوانی چون مرتضی پورعلی‌گنجی را به فوتبال معرفی کرد. حالا در آستانه انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، رفتن کی‌روش آینده مبهمی را برای فوتبال ایران و ستاره‌های جوان این تیم ترسیم کرده است.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۵۱۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.