۰

اعتراف وزیر بهداشت به نظارت ضعیف

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
سید حسن هاشمی روز سه شنبه در پنجمین همایش جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه رقابت سالم تنها عامل پیشرفت و توسعه است، افزود: رقابت سالم در اندیشه، خردورزی و مدیریت موثر است و هرکسی باید بتواند جایگاه واقعی خود را در رقابت سالم با دیگران مقایسه کند.

وی گفت: اگر بتوانیم در این زمینه در عرصه های بین المللی سهمی را از آن خود کنیم باید به خودمان جایزه بدهیم، شرایط ما در این زمینه ها ۲۰ درصد اقتصاد کشور را تشکیل می دهد و باید تلاش کنیم تا در بازار بین المللی نیز سهم خود را گسترش دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در زمینه دارو وضع بهتری نسبت به غذا داریم افزود: در زمینه غذایی که در این حوزه قاچاق نیز به سلامت مردم آسیب می رساند باید نظارت بیشتری شود ضمن اینکه به علت کمبود نیرو و نبود زمینه های کافی، نظارت دقیق و لازم را نداریم.

وی ادامه داد: حساسیت نظارت بر مواد غذایی تا جایی است که خیلی از بیماری های امروز ناشی از مواد غذایی و آشامیدنی نامناسب است.

هاشمی با بیان اینکه در بخش تجهیزات پزشکی نیز تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد سهم تولید داخل را داریم گفت: در این بخش واردات محور هستیم و نظارت ها و آزمایش هایی که باید صورت بگیرد کافی نیست.

وزیر بهداشت افزود: تجهیزات غیر استاندارد از دیگر مواردی است که می تواند به سلامت مردم آسیب بزند و در این خصوص نیز باید نظارت کافی صورت بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره بعدی جایزه ملی کیفیت بیمارستان های دولتی و خصوصی نیز حضور داشته باشند.

وزیر بهداشت همچنین بر ادامه طرح تحول نظام سلامت در سال جاری تاکید کرد و گفت: امسال اجرای حلقه های دیگری از این طرح آغاز می شود.
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۳۵۸۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.