حجامت برای چه کسانی مفید است؟

تسنیم , 28 فروردين 1394 ساعت 12:12

یک متخصص طب سنتی گفت: حجامت برای زنان یائسه و افرادی که دارای علائم غلبه خون در بدن هستند با تجویز پزشک متخصص طب سنتی مفید است.


حجامت جزو اعمال یداوی محسوب می‌شود که یک روش درمان بیماری و روش پیشگیرانه از بیماری‌ است. البته باید دانست که انجام حجامت خودسرانه خود به بدن آسیب می‌رساند و بهتر است با تجویز پزشک متخصص طب سنتی دانشگاهی صورت پذیرد.

فواید حجامت

-در فصل بهار به دلیل گرمی هوا و افزایش هیجان خون با نظر پزشک بهتر است حجامت صورت پذیرد.

-زنانی که یائسه می‌شوند, با نظر پزشک بهتر است که در فصل بهار فسد یا حجامت کنند.

- در روایات آمده است درمان بیماری‌های ناشی از افزایش خون حجامت و درمان بیماری‌های ناشی از افزایش سودا و صفرا، مصرف مسهل و درمان بیماری‌های ناشی از بلغم حمام است.

-حجامت بدون تیغ بادکش نام دارد که با لیوان, پنبه و آتش انجام می‌شود که با عنوان بادکش گرم و اگر به وسیله ساکشن و بدون حرارت باشد بادکش سرد نامیده می‌شود.

-حجامت موضعی است.

- در حجامت پاک‌سازی عمومی صورت نمی‌پذیرد بلکه موضع حجامت از مواد زائد پاک می‌شود.

-حجامت در مواقعی که علائم غلبه خون مانند احساس سنگینی در سر, سرخی صورت و گردن, خارش در صورت و پیشانی و اگر فرد سابق حجامت داشته باشد محل حجامت دچار خارش شده باشد با نظر پزشک متخصص دانشگاهی مفید است.

-خونریزی از لثه‌ها نشانه افزایش خون در بدن است که فرد در دهانش مزه خون را می‌چشد و حجامت برای چنین فردی مفید است.

-دیدن خون در خواب، نشانه افزایش خلط دم یا خون در بدن است.

-اسماعیلی متخصص طب سنتی عقیده دارد که در طب سنتی حجامت قبل از ۲ سالگی و بعد از ۶۰ سالگی نباید صورت پذیرد. ولی اگر احتیاج به حجامت باشد با نظر پزشک می‌توان انجام داد و این منع مطلق نیست.


کد مطلب: 36258

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/36258/حجامت-کسانی-مفید

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir