۱

هشدار «باهنر» به اصولگرایان

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
هشدار «باهنر» به اصولگرایان
محمدرضا باهنر صبح امروز (جمعه) در نشست تشکل‌های پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان با بیان اینکه بصیرت و همت دو راهبرد اصلی برای پیشبرد اهداف مهم جریان اصول‌گرایی است، اظهار کرد: سال پیش رو که از سوی رهبری با شعار "دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم زبانی" نامگذاری شده است مولود دو اتفاق بزرگ سیاسی در تاریخ ایران است.

وی با مورد توجه قرار دادن انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: خبرگان رهبری پشتوانه قوی ولایت فقیه است و ولایت فقیه به منزله ریسمان محکمی است که اعتصام به آن به تضمین توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران منجر می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشادت‌های ملت ایران در طول ۳۶ سال گذشته گفت: ملت ایران در طول سال‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مسیر عدالت‌خواهی، رهایی از یوغ ستمکاران عالم و رسیدن به استقلال تلاش کرده و در این راه از هیچ مبارزه و ایثاری فروگذار نکرده است .

باهنر با اعتقاد به اینکه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: اگر چه منتقدان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از شان و جایگاه بالایی برخوردار هستند اما باید توجه داشت که خوف و رجای گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی نباید بر روند برگزاری و نتیجه این انتخابات تاثیر مستقیم خود را تحمیل کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به اثربخش بودن نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای پیشبرد اهداف عالی نظام تصریح کرد: امروز برخی افراد به دنبال تعبیر خواب‌های آشفته خود برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند و در این راستا خدعه‌ها و حیله های خود را آغاز کرده‌اند اما حضور تمام قد احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی نه تنها نقشه‌های این گروه را نقش بر آب خواهد کرد بلکه به پیشبرد اهداف کمی و کیفی نظام نیز در این انتخابات مهم خواهد انجامید.

وی درباره چگونگی انتخاب خود به عنوان رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری پس از فوت مرحوم عسگر اولادی اظهار کرد: اگر چه انتخاب من توسط اعضای حقوقی جبهه صورت گرفت اما باید پذیرفت که فقدان مرحوم عسگر اولادی با توجه به توانمندی ها و قابلیت های ایشان تا مدت زیادی در شاکله جبهه پیروان خط امام و رهبری احساس می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه سرنوشت برای آینده جبهه پیروان خط امام و رهبری متصور است، افزود: جبهه پیروان خط امام و رهبری یا باید به مکانی برای انجام صله رحم سیاسی تبدیل شود یا باید به یک حزب جامع و فراگیر در بدنه اصول‌گرایی تبدیل شود و یا مکلف است برنامه‌ها و اقدامات خود را در راستای ایجاد ائتلافی به منظور حضور مشخص و مقطعی سایر احزاب اصول‌گرا سامان دهد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه امکان تبدیل این جبهه به حزب در مقطع زمانی کنونی وجود ندارد، تصریح کرد: تبدیل جبهه پیروان خط امام و رهبری به حزب به احتمال زیاد ممکن است به اضمحلال سرمایه های معنوی برخی احزاب ریشه‌دار منجر شود به همین دلیل نیز مقرر شد فعالیت‌های این تشکل عظیم اصول گرایی در جهت هماهنگ سازی گروه ها و تشکل های اصول گرا و با کیفیت سازی آنها سامان دهی و سازمان دهی شود.

باهنر بنیان گذاری بزرگترین تشکل حقوقی اصول گرایی را مهم ترین هدف تلاش های صورت گرفته تاکنون دانست و گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری در نظر دارد به عنوان ریسمانی برای اتصال و وفاق همه مجموعه های اصول گرا عمل کند و به همین دلیل نیز تاکنون تلاشی برای تصاحب تشکیلات محتوایی سیاسی و امکانات مادی نکرده است .

وی در خصوص چرایی گریز از انحرافات جریانی در جبهه متبوع خود خاطرنشان کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری از ابتدای شکل گیری تاکنون خود را ملزم به حرکت زیر سایه و چارچوب جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌دانسته و در طول کمتر از ۳۰ سال فعالیت خود نیز نه تنها از این التزام عملی زیان ندیده بلکه به توفیقات بسیاری نیز دست یافته است .

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ائتلاف جریان‌های اصول‌گرایی زیر سایه روحانیت به معنای تقلید صرف نیست، اظهار کرد: مقصود از وحدت جریان های اصول گرا یک وحدت فلسفی نیست و اگر چه تغییر دیدگاه ها در گروه های مختلف این جریان به صورت طبیعی دیده می شود اما سیاست راهبردی حرکت در مسیر روحانیت و تلاش برای جلب حمایت و رضایت آنها است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به تدوین منشور اصول‌گرایی توسط جامعتین اشاره کرد و گفت: این منشور که در ۲۴ بند بایدها و نبایدهای جریان اصول‌گرایی را عرضه می کند پس از انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان یک تاکتیک مهم جریان اصول‌گرایی مطرح شده و نیروهای وفادار انقلاب را از سایر گروه‌ها تمییز می دهد. این در حالی است که پیش از این نیز التزام به احکام نورانی اسلام، اعتقاد به اصول قانون اساسی، تعهد به دستورات امام خمینی (ره) و فصل الخطاب دانستن منویات مقام معظم رهبری به عنوان اصول کلی جریان اصول‌گرایی شناخته می شود.

باهنر با اشاره به حضور کمرنگ جریان اصلاحات در انتخابات دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر چه در تمام دوره‌های مجلس شورای اسلامی تاکنون فراکسیون اصلاح طلبان فعالیت‌هایی را در مجلس شکل داده اند، اما بدون شک اصلاح طلبان با قدرت، توان جدی و انرژی بسیار در مجلس دهم حضور می‌یابند و به رقابت با جریان مقابل خود یعنی اصول‌گرایی شکل خواهند داد.

وی با اعلام اینکه جریان اصول‌گرایی از رقابت سالم با جریان اصلاح طلبی استقبال می کند، خاطر نشان کرد: جریان اصول‌گرایی آموخته است که به همه افرادی که به قانون اساسی کشور معتقد هستند، قوانین موضوعه نظام جمهوری اسلامی ایران و فرآیند انتخابات را باور دارند احترام بگذارد و با آنها به رقابت بپردازد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اتحاد میان همه جریانات اصول‌گرایی حتی جبهه پایداری لازم و ضروری است، تصریح کرد: بدون شک امروز مواضع جریان تند اصول گرایی نیز تعدیل یافته اما باید پذیرفت که تئوری ائتلاف با اصلاح طلبان معتدل از اساس، محکوم به شکست است و جریان اصول گرایی باید اصلاح طلبان کشور را تنها به عنوان رقیب بپذیرد و از ائتلاف با آنها به صورت جدی اجتناب کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه اصلاح طلبان معتدل بر اساس تجربه همواره پس از موفقیت عرصه را به تندروهای خود سپرده اند، مدعی شد: تندروهای جریان اصلاح طلبی هنجار شکن و پیرو ایجاد فتنه در کشور هستند و اگر چه نمی توان همه اصلاح طلبان را با چوب فتنه راند اما باید پذیرفت که خواستگاه فتنه جریان اصلاح طلبی است .

باهنر به جلسه هفته گذشته آیت الله مصباح یزدی، موحدی کرمانی و محمد یزدی اشاره و خاطر نشان کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری با وجود تمایل نسبت به جلب نظر جبهه پایداری هیچ گاه به دنبال تحمیل نظرات خود به جامعتین نبوده. با این حال جلسات اخیر رهبران این سه جریان مهم روحانیت نشان دهنده کاهش دامنه اختلافات موجود است.

وی با بیان اینکه در روند انتخابات همواره صالح معقول بهتر از اصلح غیر معقول است، اظهار کرد: روند کسب آرای نامزدان انتخابات مجلس شورای اسلامی در کلان شهر تهران با شهرستان های کشور متفاوت است به طوری که اگر فرد از حداقل ۳۰ درصد رای در شهرستان محل سکونت خود برخوردار نباشد حضور در جبهه پیروان در عمل نمی تواند سودی جز ۳ درصد برای او داشته باشد .

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری مساله مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: سخنان رهبری در خصوص مساله مذاکرات کاملآ روشن، شفاف و صریح است. ایشان همواره حمایت خود را از تیم دیپلماسی ایران اعلام کرده اند و دلواپسان و دغدغه مندان کشور نیز باید به این مساله توجه داشته باشند که اصول‌گرای متدین نباید در تعریف خود از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران آنها را به منزله کسانی بداند که مملکت را فروخته اند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تیم دیپلماسی هسته ای ایران بدون شک قوی، متخصص و قابل اعتماد است، تصریح کرد: دلواپس بودن با این شرط فرآیند اشتباهی نیست که در درجه اول هیچ کس جرات وارد کردن اتهام خیانت به مذاکره کنندگان هسته ای را به خود ندهد و در درجه بعد هیچ موافق مذاکراتی تفکرات دلواپسان را هم سو با سنا و کنگره آمریکا یا نتانیاهو نداند.

باهنر با بیان اینکه ایران بازی برد- برد را به خوبی بازی برد- باخت بلد است، گفت: ایران و ۶ کشور جهانی روند مذاکرات برد -برد را پذیرفته اند اما اگر زمانی کشورهای مقابل از مسیر این بازی دور شوند و راهبرد دیگری را بیاموزند ایران نیز امکانات، ظرفیت ها و توانمندی های خود را به کار خواهد گرفت و به نتیجه دلخواه خود حتی در بازی برد- باخت غرب دست خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: ایران میز مذاکرات هسته ای را ترک نمی کند اما آمریکا باید بداند که ملت و دولت ایران از شرکت در بازی برد-باخت نیز ابایی نداشته و ندارد .

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: هیچ گروه یا جریان سیاسی نباید به بهانه پیروزی در دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دستاوردهای دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای را نادیده بگیرد.

وی افزود: ورود زود هنگام جامعه به عرصه انتخابات کشور را با مشکلات و چالش های بسیاری رو به رو می کند بنابراین لازم است گروه ها و جریان های سیاسی فعالیت های تشکیلاتی سیاسی خود را از هم اکنون با جدیت آغاز کنند اما ملت را در موقع مقتضی به روند انتخابات وارد کنند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۶۳۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.