۰

نرخ برخی محصولات سلولزی آزادسازی شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
نرخ برخی محصولات سلولزی آزادسازی شد
فریدون دهخوارقانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: دولت در قیمت‌گذاری محصولات سلولزی دخالتی نمی‌کند و به نوعی کارخانجات، قیمت محصولات تولیدی را خود تعیین می‌کنند اما این قیمت‌گذاری باید طبق ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باشد. البته انجمن صنایع سلولزی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به امضا رسانده و قیمتگذاری محصولات را در اختیار گرفته است.

دبیر انجمن صنایع سلولزی افزود: از سال ۹۳ تا به امروز، هیچگونه افزایش قیمتی بر روی محصولات سلولزی صورت نگرفته، این در حالی است که برخی کارخانجات تولیدکننده، با سه شیفت و حداکثر ظرفیت کار می‌کنند و برخی دیگر، با یک شیفت و به صورت حداقلی به تولید می‌پردازند، بنابراین طیف متنوعی از تولیدکنندگان در تولیدات این محصولات مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات، قیمت محصولات نهایی واقعی نیست و بیش از اندازه بالا است که بر این اساس، انجمن ورود کرده و اجازه اعمال قیمت‌های واقعی را نمی‌دهد، این در حالی است که برخی کارخانجات تولیدی درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را داده‌اند اما انجمن هنوز برای طرح این موضوع در دولت به جمع بندی نرسیده است.

به گفته دهخوارقانی، یکی از اهداف انجمن این است که اگر تخفیفی قرار است بر روی محصولات اعمال شود، حتما به مصرف‌کننده داده شود، نه اینکه این کاهش قیمت برای بنکداران و به منظور جلب سود بیشتر او باشد. البته ما نیز ماهانه یک بار وارد بازار شده و بازار را کنترل می کنیم تا تخلفی رخ ندهد. برخی از کارخانجات متخلف را به تعزیرات معرفی کرده‌ایم و اجازه ندادیم که تخلفات در بازار رواج یابد.

همچنین در این نشست، علی مرادی نیز از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مواد شوینده، پاک‌کننده، آرایشی و بهداشتی خبرداد و گفت: این نمایشگاه با حضور ۲۳۷ شرکت داخلی و ۶۲ شرکت خارجی از ترکیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا، چین، اسپانیا، کره، مالزی، تایوان و امارات متحده عربی از ۴ اردیبهشت ماه تا ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: برخی از تولیدات آرایشی و بهداشتی که با برندهای خارجی روانه بازار ایران می‌شوند، هم اکنون در کیش و قشم تولید می شوند و با نام و برند خارجی و تحت لیسانس همین برندهای صاحب نام، تولید و به بازار عرضه می‌شوند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۶۶۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.